کلیمزی:روسیه،چین و پاکستان صلاحیتی برای درخواست حذف نام فرماندهان طالبان از لیست سیاه را ندارند

بر اساس اظهارات «حسیب الله کلیمزی» معاون دوم مجلس سنای افغانستان، کشورهایی مانند روسیه، پاکستان و چین صلاحیتی ندارند تا برای حذف نامفرماندهان طالبان از فهرست سیاه شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست بدهند

کلیمزی:روسیه،چین و پاکستان صلاحیتی برای درخواست حذف نام فرماندهان طالبان از لیست سیاه را ندارندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، درطی نشست روز گذشته (سه شنبه 7 جدی)اجلاس سه جانبه روسیه با شرکت روسیه، چین و پاکستان در مسکو با موضوع  تامین صلح افغانستان برگزار گردید در این اجلاس بر سردرخواست حذف سران طالبان از لسیت سیاه سازمان ملل به توافق رسیدند.

 سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه «ماریا زاخارووا» اظهار داشت که نمایندگان مسکو، پکن و اسلام‌آباد در نشست سه‌جانبه روسیه برای خروج نام برخی چهره‌های طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل اعلام آمادگی کردند.

وی تصریح کرد: مسکو، پکن و اسلام‌آباد همچنین در مورد یک چارچوب انعطاف‌پذیر برای خارج کردن نام‌ شماری از چهره‌های طالبان از فهرست‌ سیاه برای تقویت مذاکرات صلح میان کابل و طالبان توافق کردند.

 رئیس‌جمهور افغانستان«اشرف‌غنی» ماه گذشته از سازمان ملل خواست تا نام ملا هیبت‌الله رهبر طالبان را وارد فهرست‌ سیاه این سازمان کند.

نشست مسکو در حالی برگزار شد که مقامات افغان از جمله نمایندگان پارلمان و سنای افغانستان از دخالت این کشورها در موضع افغانستان و عدم حضور نماینده این کشور در نشست سه جانبه مسکو به شدت انتقاد کرده بودند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.