همدان؛

راه‌اندازی سلامتکده طب سنتی با معماری ایرانی اسلامی

مدیر اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از تصویب تأسیس سلامتکده طب سنتی با معماری ایرانی اسلامی خبر داد.

راه‌اندازي سلامتکده طب سنتی با معماری ایرانی اسلامیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی گودرزی با اشاره به اینکه ساخت 20 سلامتکده طب سنتی تیپ استاندارد با معماری ایرانی- اسلامی در 20 دانشگاه علوم پزشکی کشور برای ارائه خدمات ارتقای سلامت در دستور کار وزارت بهداشت است، افزود: هدف از تأسیس این سلامتکده‎ها، ساماندهی اقدامات غیر قانونی در این زمینه است.

وی با اشاره به تصویب سلامتکده طب سنتی تیپ استاندارد با معماری ایرانی اسلامی در همدان، اظهار کرد: با تلاش مسئولان دانشگاه این موضوع مورد تأیید وزارت بهداشت قرار گرفت.

دکتر گودرزی گفت: بتازگی چند مجوز برای تأسیس دانشکده طب سنتی در وزارت بهداشت صادر شده است که یکی از این مجوزها متعلق به دانشگاه علوم پزشکی همدان است و امیدواریم همدان به عنوان یکی از قطب‌های طب سنتی در کشور طرح شود.

مدیر اداره نظارت بر درمان دانشگاه با بیان اینکه همدان به دلیل خاستگاه ذاتی خود و حضور شخصیت جهانی مانند ابن سینا  نیاز به این سلامتکده داشت و وظیفه ما این است که در راستای طب سنتی قدم‌های مهمی برداریم، گفت:‌ این قدم مهم را آغاز کرده‌ایم و نخستین دوره آموزش پزشکان عمومی برگزار شد.

وی با بیان اینکه برای پزشکان طب سنتی دوره‌ای 200 ساعته برگزار می‌شود تا آنان کار تخصصی طب سنتی را انجام دهند، افزود: این دوره در مدت 6 تا 7 ماه برگزار می‎شود و مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی به پزشکان دوره‎دیده، ارائه می‌شود.

گودرزی با بیان اینکه یکی از مشکلات طب سنتی، ورود افراد غیر مجاز و بی‎صلاحیت در کار طب سنتی است، گفت:‌ در چند ماه آینده، پزشکان دوره‏‌دیده به صورت رسمی آغاز به فعالیت می‎کنند.

وی با بیان اینکه در این زمینه در چند سال گذشته با آسیب‌های بسیاری در شهر مواجه بودیم، افزود:‌ در این مدت برای متخلفان که فعالیت غیر قانونی داشتند، حکم قضایی صادر شد.

مدیر اداره نظارت بر درمان دانشگاه با بیان اینکه همدان در بسیاری از موارد جزو استان‎های شاخص است، گفت:‌ از این پس، افراد در دو رشته در زمینه طب سنتی فعالیت می‌کنند.

گودرزی افزود: رشته Ph.D و تخصصی تغذیه طب سنتی امسال وارد دانشگاه شد که دانشجویان آن پزشکان عمومی خواهند شد که در آزمون دستیاری شرکت می‌کنند تا متخصص طب سنتی شوند.

انتهای پیام/ د

 
برچسب ها: سلامتکده ، طب سنتی ، همدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.