همدان؛

طرح تکریم ارباب رجوع نیازمند فرهنگ‌سازی عمیق و مستمر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: طرح تکریم ارباب رجوع نیازمند فرهنگ‌سازی عمیق و مستمر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ احمد توصیفیان با اشاه به اینکه ارتقاء فرآیند خدمت رسانی و حفظ کرامت مردم باید یکی از مهم‌ترین دغدغه های پرسنل و کارشناسان اداره کل باشد افزود:طرح تکریم ارباب رجوع نیازمند فرهنگ سازی عمیق ومستمر است.
 
وی با اشاره به  سیاستهای راهبردی وزارتخانه در بخش های تعاون،کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: امروزه بحث فساد اداری، رشوه ومسائل صیانت از حقوق شهروندی در دستگاه‌های اجرایی حایز اهمیت است و باید با جدیت و توان مضاعف به شعار امسال تحقق ببخشیم .     

وی در ادامه شناسایی و اولویت بندی و مستند سازی فرآیندهای تحقق شاخص های عمومی و اختصاصی مرتبط با ارباب رجوع، بهبود و اصلاح و مکانیزه نمودن فرآیندهای مربوطه و سنجش و ارزیابی از نحوه اجرای آنها و درج و به روزرسانی کلیه خدمات اختصاصی قابل ارائه به مردم در سایت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی را از جمله ضرورتهای اجرای طرح تکریم و جلب رضایت ارباب رجوعبرشمرد  و خاطر نشان کرد:تدوین، آموزش و عملیاتی کردن منشور اخلاقی کارکنان و ارزیابی تحقق موارد مندرج در منشور و همچنین تخصیص فضای اداری مناسب، امکانات و تسهیلات لازم برای آسایش و تکریم ارباب رجوع در مراحل مختلف فرآیند ارائه خدمات ، از دیگر عوامل مهم اجرای این طرح است.  

توصیفیان تاکید کرد: عدم انگیزه بین کارکنان ، کم بودن حقوق و مزایا و پیچیدگی فرآیند اداری، رانت‌های اطلاعاتی، شفاف نبودن اطلاعات و قوانین ازجمله عواملی است که به بروز فساد اداری منجر می‌شود.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا با ایجاد منابع اطلاعاتی قوی از گسترش فساد اداری در دستگاه‌های اجرایی جلوگیری کرده و افزایش اعتماد عمومی را رقم بزنیم.

وی گفت: اگر می‌خواهیم روند فعالیت سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی اصلاح و سالم‌سازی شود باید فعالیت‌ها را مستند سازی کنیم.

وی با بیان اینکه  در استان  همدان در راستای مبارزه با فساد اداره دوره‌های آموزشی، شفاف سازی سازمانی، شناسایی گلوگاه‌های فساد خیز، طرح تکریم ارباب رجوع، توسعه دولت الکترونیک و تشکیل ستاد ارتقای سلامت اداری اجرا شده است گفت: باید گلوگاههای  فسادپذیر در دستگاه‌های اجرایی استان شناسایی شده و با ادامه فعالیت بازرسان بخش پیشگیری و مبارزه با فساد اداری استان شاهد رفع مشکلات موجود و سالم سازی گلوگاه‌های فسادپذیر باشیم.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.