پروژه‌های مورد نیاز صنعت به دانشگاه‌ها واگذار می‌شود

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از انعقاد تفاهم‌نامه بین وزارت علوم و صنعت جهت بهره‌گیری از ظرفیت کامل صنایع خبر داد.

وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: خوشبختانه برای تقویت و پیوند ارتباط صنعت و دانشگاه در مسیر خوبی قرار گرفته ایم و در نمایشگاه هفته پژوهش شاهد حضور فعال و اثرگذار صنعت بودیم.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه هفته پژوهش، صنایع فناوری های خود را عرضه کردند، اظهار داشت: ضمن هماهنگی با وزارت صنعت و معدن درخواست کردیم که نیازمندی های خود را مشخص کنند لذا در کنار هر غرفه نیازهای آنها هم ارائه شده بود.

به گفته احمدی، این حرکت بزرگی است که صنعت خود را تطبیق دهد و نیازهایش را مشخص کند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به هماهنگی و ارتباط وزارت علوم با حوزه های مختلف صنعت بیان کرد: در هفته پژوهش، تفاهم نامه همکاری در حوزه کارآموزی بین 2 مجموعه وزارت علوم و وزارت صنعت و معدن منعقد شد.

وی با اشاره به این تفاهم نامه گفت: در واقع با این تفاهم نامه از ظرفيت صنعت برای دوره های کارآموزی دانشگاهها و مراکز پژوهشی استفاده می کنیم چون یکی از مشکلات اصلی ما این بود که در دانشگاه علاوه بر عدم برگزاری این دوره ها، فضای رفتن دانشجویان به مراکز صنعتی وجود نداشت.

وی افزود: این موضوع در حالی است که دانشگاه‌ها هم هماهنگی لازم را در این راستا انجام نمی دادند اما با این تفاهم‌نامه خوشبختانه توانستیم بین مجموعه دانشگاه و صنعت همکاری خوبی را برقرار کنیم.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم درباره قراردادهای پژوهشی منعقد شده با صنایع مختلف از جمله نفت، وزارت دفاع، وزارت کشاورزی و وزارتخانه های کم و بیش همکار عنوان کرد: قراردادهای بزرگی منعقد شده و پروژه های مورد نیاز صنعت به مجموعه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی واگذار می شود.

وی یادآور شد: این اقدام به ماموریت‌گرا کردن پروژه های دانشگاهی کمک شایانی می کند و امیدواریم با این برنامه ها ارتباطات هر چه بیشتر قوی تر و واقعی تر صورت گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.