کرمان؛

طرح اضافه کردن هفت سینما در استان کرمان در دستور کار قرار دارد

استاندار کرمان گفت: عملیات اجرایی سه پلاتو در کرمان در مراحل پایانی است و طرح اضافه کردن هفت سینما در استان کرمان نیز در دستور کار قرار دارد.

طرح اضافه کردن هفت سینما در استان کرمان در دستور کار قرار دارد
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان،علیرضا رزم حسینی روز چهارشنبه در دیدار با اعضای کارگروه هنری مشاوران جوان استان و آیین تجلیل از هنرمندان حوزه سینما و تئاتر کرمان افزود: سه هزار و 500 هکتار از اراضی این استان که مستعد حاشیه نشینی بود، آزاد شده و دولت از حاشینه نشینی 20 هزار نفر در کرمان جلوگیری کرده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر اجرای کمربند سبز شهری در حاشیه کرمان به طول 20 کیلومتر در حال اجراست که کار بسیار مهم و بزرگی است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه کرمان از غنای میراثی، فرهنگی و تمدنی بسیار بالایی برخوردار است گفت: این استان آنطور که باید در کشور و بیرون از آن شناخته نشده است لذا باید به درستی معرفی شود.

وی افزود: خودمان در زمینه درست معرفی نشدن استان کرمان مقصر هستیم و باید با همکاری همه دستگاه ها و رسانه ها، استان کرمان را خوب معرفی کنیم. 

استاندار کرمان همچنین گفت: به هنر به اندازه ورزش در استان کرمان توجه نشده و عقب ماندگی هایی در این بخش وجود دارد که بخشی از آن به مطالبه گری هنرمندان برمی گردد و باید در این زمینه طرح بدهند و مشارکت کنند.

وی با اشاره به قدمت هنر تئاتر و ریشه های قوی آن در استان کرمان در سالیان قبل افزود: اینکه جوانان کرمانی بتوانند در عرصه هنر و سینما در سطح ملی و بین المللی بدرخشند بسیار مایه افتخار است.

رزم حسینی تاکید کرد: با اتحاد و انسجام هنرمندان کرمان می توان به طرح جامعی در زمینه مسائل و اولویت های هنری دست پیدا کرد و بستر کار را برای جامعه هنری را فراهم ساخت.

وی افزود: باید همانطور که از ورزشکاران در جشنواره ها و مسابقات مهم جهانی حمایت می شود در حوزه هنر نیز این کار انجام شود و از هنرمندان نیز تقدیر به عمل آید.

استاندار کرمان تاکید کرد: آنطور که شایسته است نتوانستیم شرایط مناسب را برای جوانان فراهم کنیم و جوانان دیگری هستند که به دلیل نداشتن امکانات، نمی توانند استعداد خود را آشکار کنند.

وی با اشاره به لزوم حمایت مدیران استانی از طرح های هنری تصریح کرد: اگر ظرفیت های استان کرمان در راستای اثرگذار، صحیح و درست پیش برود این حمایت قطعی است.

وی ادامه داد: تعداد 6 پلاتو در استان کرمان انجام می شود و عملیات اجرایی سه پلاتو در مراحل پایانی است و طرح اضافه کردن هفت سینما در استان کرمان نیز در دستور کار قرار دارد.

این نشست با حضور مشاور عالی استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس جمعیت هلال احمر، مشاور استاندار کرمان در امور جوانان و جمعی از هنرمندان کرمانی در دفتر استاندار کرمان برگزار شد.

همچنین در این نشست از حامد سعادت مستندساز برجسته و آرمین قطبی هنرمند تئاتر کرمان با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار