دوستی در سیصد و شانزدهمین جلسه علنی شورای شهر؛

بعضی از معاونان شهرداری نسبت به دولت کم لطفی می کنند

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: برخی از اعضای شورای شهر و معاونان شهرداری تهران نسبت به دولت کم لطفی می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسماعیل دوستی نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و شانزدهمین جلسه علنی شهر تهران با بیان اینکه امروزه برخی اعضای شورای شهر و معاونان شهرداری تهران نسبت به دولت کم لطفی می‌کنند، اظهار داشت: این افراد دولت را مقصر ترافیک موجود شهر تهران می‌دانند.

وی افزود: درباره ترافیک چند روز گذشته، به مردم القا می کنیم که دولت مقصر این اتفاقات است اما نه دولت و نه شهرداری تهران هیچ کدام مقصر ترافیک شهر تهران نیستند.

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بر اساس استراتژی که از سال های گذشته بوده است برای آن برنامه ریزی دقیقی انجام ندادیم.

دوستی با تأکید بر اینکه معابر و شریان های اصلی و فرعی شهر تهران پاسخگوی این همه خودرو نیست، گفت: این موضوع باید اصلاح شود تا ترافیک کاهش یابد و دیگر معضل ترافیک بین مسئولان شهری و دولتی پاسکاری نشود.

وی با بیان اینکه دولت پول در اختیار ندارد، تصریح کرد: طلب هم داشته باشیم بدون مصوبه مجلس، دولت نمی تواند به ما پول پرداخت کند.

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دولت بودجه خاص خود را دارد و هر ساله این بودجه اختصاص می‌یابد، تصریح کرد: پرداختی‌های دولت براساس تخصیص و درآمدهایی است که حاصل می کند.

دوستی اضافه کرد: دولت نمی‌تواند حتی یک ریال هم خارج از بودجه هزینه کند، در حالی که شهرداری می تواند حتی بدون سند و یا خارج از بودجه هزینه کند.

وی با تأکید بر اینکه موضوع ترافیک را نباید تنها به گردن راهنمایی و رانندگی انداخت، گفت: این که شخصی رفته و شخص دیگر جای آن آمده، علت معضل ترافیک نمی شود.

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما باید بر اساس ظرفیت‌ خیابان‌های شهر تهران، خودرو وارد خیابان ها کنیم، تأکید کرد: باید کار اساسی انجام دهیم، چراکه در غیر این صورت نمی توانیم مشکلات را سامان دهی کنیم.

دوستی با اشاره به کمیسیون ماده صد، تصریح کرد: در کمیسیون ماده صد فردی که به عنوان مثال ۱۰متر خلافی دارد، حکم قلع و قم می‌ گیرد و باید کل ساختمان را تخریب کند، در حالی که برای این موضوع با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه هم اکنون در هر منطقه ای بیش از ۵ الی ۶ هزار پرونده از این دست داریم، گفت: نه می‌توانیم تخریب، جریمه و یا پایان کار بدهیم، به همین دلیل پیشنهاد می دهم که جریمه کنید تا موضوع حل شود.

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: به این دلیل پیشنهاد جریمه می دهم، چراکه بعضی از احکام قلع و قم سال هاست که اجرایی نشده و هم اکنون مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.

دوستی تأکید کرد: از رئیس شورای شهر درخواست دارم تا به موضوعات مطرح شده مربوط به این کمیسیون، توجه ویژه ای داشته باشند.

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار