مروری بر عملکرد علی منصور در استقلال تا پایان نیم فصل اول 95

این گزارش روز های حضور منصوریان به عنوان سرمربی استقلال را تا پایان نیم فصل اول مورد بررسی قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان با توجه با انتخاب علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی تیم فوتبال استقلال ، خانه‌تکانی این سرمربی خیلی زود آغاز شد و فهرست بلندبالایی از قدیمی های استقلال از جمع آبی پوشان کنار رفتند .

برهانی،طالب‌لو و عمران زاده از استقلال کنار گذاشته شدند تا جوان تر ها به جای آنها به استقلال ورود کنند .

خرید های اول فصل استقلال

افشارزاده با توجه به لیست منصوریان سرمربی تیم اقدامات لازم را برای جذب بازیکنان در دستور کار قرار می دهد و به این ترتیب اولین خرید آبی ها در سال 95 صورت می گیرد و بختیار رحمانی قرارداد خود را با استقلالی ها امضا می کند . وریا غفوری دیگر بازیکنی بود که استقلالی ها جذب کردند تا جناح راست تیم پوشش داده شود. فرشید باقری،هافبک دفاعی جوان صبا سومین خرید آبی ها نام گرفت تا بر این اساس منصوریان با دست پر فصل خود را شروع کند .

 البته در این میان و با ورود وزارت ورزش و جوانان تا حدودی نقل و انتقالات استقلال متوقف می شود تا جایی که دوباره  روند خریدهای منصوریان از سر گرفته می‌شود. کنعانی زادگان که تیم پرسپولیس نیز خواهان او بود در یک اقدامی عجیب پیراهن آبی را بر تن می کند و کاوه رضایی،شاه ماهی نقل و انتقالات هم پس از مدت‌ها سرو صدا استقلال را انتخاب می کند و با پیراهن شماره 9 ، که 8سال در اختیار آرش برهانی بوده، عکس یادگاری می‌گیرد.

رابسون برزیلی هم برای تقویت خط دفاع اضافه می‌شود تا تیم ‌ «علی منصور» ، با این‌همه ستاره، مقتدرترین تیم لیگ به نظر برسد. اما این خوشی ها زیاد طول نکشید.

نحسی در اول فصل گریبانگیر علی منصور

مساوی و باخت و باز تکرار باخت و مساوی و در نهایت دو امتیاز از چهار بازی و حضور در آخرین رتبه‌های جدول و از طرفی تغییرات عجیب در سطوح مدیریتی باعث شد شوک بزرگی به استقلال وارد شود و به نوعی کلافِ منصوریان را سردرگم تر از همیشه کند. تغییرات از انتخاب حسن خو برای مدیریت استقلال آغاز شد تا جایی که افتخاری یک مدیر خونسرد جای افشارزاده را گرفت تا به نوعی در این مقطع برای استقلالی ها مدیریت کند .

زمان دربی برای آبی پوشان از راه می رسد اما بدون هیچ اتفاق بزرگی برای استقلال. رکورد شکست ناپذیری پرسپولیس برابر استقلال دو رقمی می‌شود اما منصوریان، تیمش را از جدال سخت با پرسپولیسِ مهارنشدنی، سالم بیرون می‌آورد. شش هفته و چهار امتیاز،بدون برد، حاصل کار منصوریان در تیم محبوبش تا آخر تابستان 95 است. 

روزهای خوب موقتی

با این تفاسیر روزهای خوب استقلال و منصوریان فرا می‌رسد و اولین پیروزی مقابل ذوب‌آهن در تهران و صعود از دو مرحله‌ی جام حذفی باعث می شود آبی پوشان دل گرم شوند و هواداران هم خوش بین شوند .از طرفی بردهای خوب مقابل سایپا و سیاه‌جامگان، و عملکرد قابل دفاع تیم مقابل فولاد، هواداران را امیدوار کرد و البته در این میان استقلالی‌ها به وضعیت مشابه پرسپولیس در سال گذشته اشاره می‌کنند و منتظر ثبات گرفتن تیم‌شان هستند.

همچنین عملکرد ضعیف بسیاری از خریدهای جدید، از جمله بختیار رحمانی، در کنار مصدومیت‌های بدی که گریبانگیر کنعانی‌زادگان و غفوری می شود، کار منصوریان را سخت می‌کند. روند امیدوارکننده ادامه پیدا می کند تا آنجا گه همه منتظر اوج‌گیری ناگهانی استقلال به سمت صدر هستند که بازی مهم با سرمربی اسبق فرا می‌رسد. ورزشگاه آزادی آماده دیدار منصوریان و قلعه نویی می شود و هواداران استقلال می‌آیند تا با برد بزرگ در بازی بزرگ، پرواز منصوریان و شاگردانش را نظاره‌کنند. گل اول را دروازه‌بان تراکتور هدیه می‌دهد تا جشن استقلالی‌ها خیلی زود آغاز شود اما در نهایت دو ضربه ایستگاهی و دو حرکت فاجعه‌آمیز از دفاع استقلال جشن را به آن سوی آزادی می‌کشاند. استقلال پس از 4 ماه شکست می‌خورد تا آرام آرام صدای اعتراض به منصوریان بلند شود. 

حذف با چاشنی تلخ

جام حذفی به مرحله یک‌چهارم می‌رسد و به نظر آخرین فرصت منصوریان برای درخشش در فصل 95 بر سر زبان ها می افتد.شکست تلخ استقلال در جام حذفی باعث می شود یلدای تمام استقلالی ها به کام تلخی برود و البته از طرفی آنجاست که حاشیه های منصوریان و رحمتی هم سر باز می کند .

ناراحتی هواداران و البته برخی مدیران استقلال از این شکست تلخ باعث می شود  اسامی جانشینان منصوریان از رسانه‌ها شنیده شود . از فرهاد مجیدی تا فلیکس ماگات و کرانچار و همچنین اسکوچیچ افرادی بودند که به عنوان جانشین منصوریان به گوش می رسید.اما از طرفی مدیرعامل استقلال تاکید می‌کند منصوریان جایی نخواهد رفت و در استقلال خواهد ماند. 

همچنین وزیر ورزش و جوانان هم طی صحبت و جلسه ای با اعضای هیئت مدیره اعلام کرد که باید به منصوریان فرصت داده شود تا وی بتواند با قدرت به کار خود ادامه دهد . نظر اکثر پیشکسوتان استقلالی هم این است که منصوریان، بیش از هرچیز به زمان نیاز دارد و تاکتیک‌های مد نظر این  سرمربی جوان، برای قوام‌یافتن و پخته‌شدن نیاز به گذر زمان دارند.همچنین هواداران هم فقط به دنبال امید هستند. 

احیا در نقش‌جهان

آخرین دیدار استقلالی ها در هفته پانزدهم لیگ برتر از راه می رسد و منصوریان به همراه شاگردانش به ورزشگاه تازه‌ تاسیس نقش جهان می روند و رو در روی تیم عبداله ویسی به میدان می روند . اما یک تصمیم از سوی منصوریان باعث می شود تا حدودی به استقلالی ها و البته هواداران شوک وارد شود و آن هم نیمکت نشینی رحمتی است اما آبی‌ها بازی را خوب شروع می‌کنند و خوب موقعیت می‌سازند و حتی یک یا دو ضربه هم به تیر دروازه حریف برخود می کند که ناگهان ، دقیقه 70 و شوت محکم علی‌محمدی همه‌چیز را خراب می‌کند و رویاها بر باد می‌روند. باز در ذهن ها جایگیزینی منصوریان تداعی می شود که در نهایت بهنام برزای، جوان همیشه نیمکت‌نشین استقلال، همه‌چیز را برمی‌گرداند.برزای با باز کردن دروازه سپاهان باعث می شود آب خوش تا حدی از گلوی سرمربی اش پایین برود و هواداران با لبخند رضایت بخش ورزشگاه را ترک کنند.

پایان نیم فصل اول فرا رسید و تیم فوتبال استقلال با کسب 22 امتیاز در رده هفتم جدول قرار دارد و البته هواداران و استقلالی ها انتظار دارند با حمایت و زمان دادن به علی منصور نظاره گر روز های خوب استقلال باشند .البته منصوریان باید تا حدی جواب این حمایت را در نیم فصل دوم و با کسب نتایج خوب جبران کند .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۶ دی ۱۳۹۵
Kمنصوریان باید استرس رابا نشستن روی نیمکت از بازیکنان در زمین به حداقل برساند وبگذارد بازیکنان در زمین بازی خودشان را انجام دهند واگریکجا دید بازیکنی وظیفه اش را درست انجام نداد فقط گوشزد کند تا تیم اسنقلال بتواند با طراوت و حساب شده کارش راانجام دهد از اقای منصوریان میخواهیم نشاط را با بزرگواری به تیم برگردانند وبازیکنان همدل و یک نفس به قهرمانی فکر کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۰۶ دی ۱۳۹۵
مساوی انقدر خوبه ما نمیدونستیم خخخخخخخخخخخخخخ
آخرین اخبار