قهرمان لیگ پانزدهم نیازمند حمایت جدی مسئولان استان؛

از تیم رویایی عبداله ویسی تا استقلال خوزستان لیگ شانزدهم

تیم استقلال خوزستان که در لیگ پانزدهم با قاطعیت تمام به عنوان قهرمانی دست یافته بود، این روزها وضعیت مناسبی را در جدول رده بندی لیگ برتر ندارد.

از تیم رویایی عبدالله ویسی تا استقلال خوزستان لیگ شانزدهم /نماینده آسیایی کشورمان را در یابیدبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، استقلال خوزستان را باید قهرمان شایسته لیگ پانزدهم نامید. تیمی که چراغ خاموش و بی سرو صدا از گذرگاه سرخابی ها گذشت و بی توجه به کری ها و حواشی میان رقبای رنگی پایتخت، بهترین تیم سطح اول فوتبال ایران لقب گرفت.  
 
تیم یکدست و کم نام و نشان عبداله ویسی با کسب 57 امتیاز بالاتر از پرسپولیسی که از نظر تفاضل گل کم آورد قهرمان لیگ پانزدهم شد. آبی های خوزستان از استقلال تهران هم فاصله ای 5 امتیازی گرفتند حال آنکه تقریبا در اکثر ایستگاه‌های لیگ شاگردان پرویز مظلومی را بالای سر خود دیدند.  
 
تیمی که قهرمان لیگ پانزدهم شد، دو رکورد وارونه را هم در کل ادوار رقابت‌ها به نام خود سند زد. بررسی شرایط هفته های پایانی ادوار لیگ نشان می دهد که تاکنون سابقه نداشته است تیمی به عنوان قهرمانی لیگ برتر ایران دست پیدا کرده باشد که در خط آتشش فقط 33 گل به ثمر رسانده باشد.  
 
 به واقع ارتش ویسی به طور میانگین در هر بازی این فصل خود تنها 1.1 گل زد تا از این حیث یک رکورد منفی در کارنامه اش به ثبت برساند.البته شاگردان آقا عبداله در فاز دفاعی با دریافت تنها 14 گل طی 30 دیدار به رکورد خارق العاده خوردن 0.46 گل در هر بازی رسیدند که از این حیث هم رکوردی جدید در ادوار لیگ برتر را به خود اختصاص دادند.  
 
پیش از این رکورد بهترین خط دفاعی لیگ برتر در لیگ چهارم به فولادی رسیده بود که به طور میانگین در هر دیدارش 0.66 امتیاز خورد و قهرمان شد.  
   
استقلال خوزستان با کسب 57 امتیاز در 30 بازی قهرمان لیگ پانزدهم شد. ثبت میانگین کسب  1.9 از هر بازی نتیجه سخت کوشی تیمی بود که اگر کم گل زد، در خوردن گل هم خسیس بود. قابل تامل اینکه فقط یک مرتبه دیگر تیمی با این عملکرد موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر شده بود.

با این اوصاف تیم استقلال خوزستان به لیگ برتر آمده بود تا بتواند از عنوان قهرمانی دفاع کند. در ابتدای فصل نقل و انتقالات با جدایی فرناندو دخسوس و چند بازیکن دیگر و ازهمه مهمتر جدایی عبدالله ویسی سرمربی این تیم می توان حدس زد که با جدایی سرمربی و بازیکنان پازل موفقیت تیم به هم بخورد.

تیم استقلال خوزستان با خرید چند بازیکن از همان روز های نخستین لیگ شانزدهم سعی در جایگزین کردن بازیکنان باارزش داشته بود و با انتخاب سیروس پور موسوی سرمربی استقلال خوزستان این تیم روزهای دشواری را پشت سر گذاشته بود.

تیمی که فصل گذشته مدعی قهرمانی لیگ پانزدهم بود و همه تیم ها را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته بود،اکنون در لیگ شانزدهم و پس از پایان نیم فصل نخست با 18 لامتیاز جایگاه نهم را به خودش اختصاص داده است که نمی توان تیم امسال استقلال خوزستان را با سال گذشته قیاس کرد.

از سوی دیگر با تشدید مشکلات مالی تیم فوتبال استقلال خوزستان و حمایت نکردن مسئولان استان خوزستان از این تیم بازیکنان این تیم بر طبل جدایی زده و خواستار حضور در باشگاه دیگری هستند.

البته با توجه به اینکه تیم فوتبال استقلال خوزستان به عنوان قهرمان لیگ پانزدهم و نماینده فوتبال کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود نیازمند حمایت جدی مسئولان استانی از این تیم در راستای موفقیت وتکرار مجدد قهرمانی و دفاع از این عنوان خواهد بود که بدون شک در مسیر مسابقات لیگ برتر و قهرمانان آسیا راه سخت و دشواری را پیش رو دارد که اگر مسئولان از این تیم حمایت نکنند استقلال خوزستان در برابر تیم های متمول کشورهای حاشیه خلیج فارس نمی تواند برای کشور و استان نماینده قابلی باشد.

تیم فوتبال استقلال خوزستان در لیگ قهرمانان‌آسیا در یک گروه سخت و دشوار قرار دارد با یک حساب سر انگشتی و هزینه های هنگفت تیم های عربی و وضعیت موجود این روزهای تیم استقلال خوزستان نمی توان شانسی را برای صعود این تیم خوب استان خوزستان متصور شد.

البته خبر خوبی از استان خوزستان در این روزها به گوش نمی رسد،که می توان به جدایی بازیکنان عزت الله پورقاز و جلال عبدی اشاره کرد همچنین در صورتی که مشکلات مالی این تیم برطرف نشود امکان دارد ستاره های این تیم یکی پس از دیگری از این تیم جدا شوند.

همچنین وضعیت نامساعدی مالی باشگاه نیز  از خبرهای ناگوار باشگاه استقلال خوزستان در‌آستانه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا و نیم فصل دوم لیگ برتر است،که به طور حتم برای باشگاه بزرگی همچون استقلال خوزستان و هواداران پر شور استان خوزستان نمی تواند قانع و راضی کننده باشد باید دید که مسئولان فکری به حال سر و سامان دادن وضعیت مالی باشگاه و بستن تیم منسجم با حضور بازیکنان ستاره برای حضور قدرتمندانه در نیم فصل دوم لیگ برتر و رقابت های طاقت فرسای لیگ قهرمانان‌آسیا بیاندیشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار