مروری بر عملکرد تیم سپاهان در نیم فصل نخست لیگ برتر

تیم جوان سپاهان با هدایت ویسی تاکنون نتوانسته انتظارات هواداران خود را برآورده کند.

کم فروغی ناجی اهوازی ها در نصف جهانبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زردپوشان اصفهانی با اصغر باقریان مدیر عامل سابق نتوانستند لیگ پانزدهم را باشکوه به پایان برسانند بر این اساس مسئولان اصفهانی تصمیم گرفتند که تغییرات فراوان در تیم با تفکرات فنی عبداله ویسی ایجاد کنند تا به موفقیت دست یابند.

ویسی که مقام قهرمانی لیگ پانزدهم با استقلال خوزستان را تجربه کرده بود برای ادامه این روند راهی نصف جهان شد تا با طعم گز اصفهان دوباره افتخار قهرمانی را با طلایی پوشان تکرار کند.

 ویسی میانگین سنی زردپوشان اصفهانی را به طرز چشمگیری پایین آورد، احسان حاج صفی، رسول نوید کیا و حسن یابی را به خدمت گرفت تا با تلفیقی از جوانان و با تجربه‌ها، سپاهان را به جایگاه درخشان قبلی برساند اما طلایی‌پوشان در ایستگاه اول به تیم پدیده مشهد در فولاد شهر باختند، شکست در اولین هفته سبب شد زنگ خطری برای طوفان زرد به صدا درآید.

آن‌ها گام دوم را در تهران محکم برداشتند و شاگردان دایی را مغلوب کردند.

ویسی در هفته سوم توانست تیم سابق خود را در فولاد شهر با نتیجه جالب 3 بر 1 شکست بدهد تا کارشناسان ظهور مدعی تازه لیگ را خبر بدهند.

سپاهان از هفته چهارم تا پانزدهم چهار شکست، چهار مساوی و چهار برد کسب کرد.

بازیکنان جوان سپاهان هر چه از لیگ شانزدهم گذشت، بازی‌های بهتری ارائه دادند و شاهد روند روبه رشد این تیم اصفهانی بودیم.

محرم نویدکیا بعد از گذشت چند هفته تصمیم گرفت که از دنیای فوتبال خداحافظی کند.

زمانی که نویدکیا قصد خداحافظی در پایان دربی اصفهان را داشت، احسان حاج صفی مانع اقدام کاپیتان سپاهان شد.

به هر حال مسئولان سپاهان قصد دارند که یک بازی خداحافظی با شکوه برای نوید کیا در مقابل یک تیم مطرح اروپایی برگزار کنند اما تاکنون در برگزاری این مراسم ناموفق بودند.

به هر حال سپاهان بعد از خداحافظی نویدکیا هنوز نتوانسته جایگزین خوبی برای کاپیتان سابقش پیدا کند.

ویسی قصد دارد خرید‌های گران قیمت را در دستور کار خود قرار دهد تا سپاهان در جمع مدعیان لیگ برتر قرار بگیرد.

ارزیابی عملکرد سپاهان در لیگ برتر باعث شد که نظر کارشناس فوتبال را در این خصوص جویا شویم.

*انتظار قهرمانی از تیم جوان سپاهان دور از ذهن است

حسین چرخابی کارشناس فوتبال درباره این موضوع گفت: ما نباید از تیم جوان و گمنام سپاهان انتظار قهرمانی داشته باشیم .مسئولان سپاهان نیز از ویسی طراحی یک تیم جوان و کم هزینه را  درخواست کرده بودند تا روانه مسابقات شود  و انتظار صدرنشینی هم از تیم خود نداشتند.

وی در ادامه عنوان کرد: تیم سپاهان بعد از گذشت چند هفته از لیگ برتر، فوتبال بهتری بازی کرد به هر حال اگر سپاهان هدفش قهرمانی در لیگ برتر است باید چهاریا پنج بازیکن شاخص در نقل و انتقالات جذب کند.

چرخابی تصریح کرد: سپاهان نیاز به یک دفاع وسط، مدافع راست، هافبک وسط، هافبک طراح، مهاجم گلزن و دروازه‌بان احتیاج دارد تا در لیگ برتر حرفی برای گفتن داشته باشد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار