در حاشیه مراسم تجلیل از مدال آوران المپیکی و پارالمپیکی تهرانی؛

سلطانی فر: به فکر نتیجه گیری در المپیک توکیو هستیم

وزیر ورزش و جوانان گفت: بدنبال افزایش تعداد مدال در تمامی رقابت های مهم پیش رو و نتیجه گیری در المپیک توکیو 2020 هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود سلطانی فر در حاشیه مراسم تجلیل از مدال آوران المپیکی و پارالمپیکی تهرانی بیان کرد: آوردگاه المپیک که هر چهار سال یکبار برگزار می شود مهمترین صحنه رویارویی قهرمانان بزرگ جهان است. در طول این چهار سال ورزشکاران ما در رقابت های مختلف سهمیه المپیک را کسب می کنند تا بتوانند در این آوردگاه برای کشور خود افتخار آفرینی کنند.

وی ادامه داد: قهرمانان ما در برخی از رشته ها بسیار امیدوار کننده عمل کردند، اما از هم اکنون به دنبال این هستیم در المپیک 2020 توکیو در تمام رشته ها نتیجه لازم را کسب کنیم.
در هفته گذشته برنامه ریزی دقیقی برای رقابت های کشورهای اسلامی، المپیک زمستانی و بازی های آسیایی اندونزی انجام دادیم تا مدال آوری در رقابت ها را افزایش دهیم.

سلطانی فر افزود: کشور ما در 16 دوره المپیک حضور داشته و توانسته  18 طلا،21 نقره و 29 مدال برنز کسب کند و در این دوره ها ورزشکارانی همچون محمد نصیری، هادی ساعی و کیانوش رستمی توانستند سه مدال المپیک را کسب کنند.

وی تصریح کرد: باید در رشته هایی مانند دو و میدانی، تیراندازی، شمشیربازی و قایقرانی هم در کنار وزنه برداری، تکواندو و کشتی مدال کسب کنیم و این موضوع بسیار قابل تامل است که از 45 مدال تیراندازی یا از 36 مدال شمشیربازی، 130 مدال شنا و 90 مدال قایقرانی تا امروز مدالی را در المپیک دریافت نکردیم.

سلطانی فر عنوان کرد: ورزشکاران ما می توانستند در ریو هم کارنامه لندن را تکرار کنند اما این اتفاق رخ نداد و امیدوارم در 2020 توکیو بتوانیم کارنامه طلایی را در تاریخ ورزش ایران رقم بزنیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار