روايت بعيدی نژاد از پايان قديمی ترين تحريم عليه ايران+اینستاپست

حمید بعیدی نژاد با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود قرارداد با بوئینگ را یكی از مهمترین دستاوردهای برجام دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون در فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در انگلیس با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به قرار داد خرید هواپیما میان تهران و ایرباس تاکید کرد که این قرارداد همانند قرارداد با بوئینگ که یکی از مهمترین دستاوردهای برجام می باشد، پایانی بر قدیمی ترین تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.

وی نوشت:

"با وجود همه تردیدهایی كه حتی تا آخرین لحظه در خصوص امكان قرارداد با ایرباس مطرح میشد، این قرارداد كه توافق اولیه آن در سال گذشته در جریان سفر ریاست جمهوری به پاریس صورت گرفت،به امضا رسید. خود این تردیدها نشان میدهد كه قرارداد با ایرباس یك قرارداد معمولی تجاری نمیباشد، بلكه به دلایل زیر اهمیتی خاص دارد:
١- این قرارداد مانند قرارداد با بوئینگ كه یكی از مهمترین دستاوردهای برجام میباشد پایانی بر قدیمی ترین تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران میباشد كه از بدو انقلاب اسلامی علیه صنعت هوایی ایران اعمال شده است. حدود چهل سال است كه ایران نتوانسته است یك هواپیمای نو خریداری نماید.
٢- اجرای سریع قرارداد قابل توجه است. هفت یا هشت فروند از این هواپیماها در سال آینده میلادی به ناوگان هواپیمایی ایران اضافه خواهد شد. 
٣- ورود این هواپیماها به ناوگان هواپیمایی ایران موجب بالندگی و شكوفایی صنعت هوایی ایران خواهد شد. سال گذشته ایرانیها برای سفر به خارج از كشور حدود پنج میلیارد دلار بلیط خریده اند كه همه آن از ایرلاین های خارجی كه در واقع سهم بازار هواپیمایی ایران را بدلیل فقدان هواپیما تصاحب كرده اند، بوده است. این در حالی است كه ما در ایران مواجه با بیماری خلبانان و مهندسین پرواز هستیم كه به اجبار بسیاری از آنها به استخدام شركتهای خارجی درآمده اند. 
٤-انعقاد این قرارداد حدود بیست میلیاردی با ایرباس كه پول آن در عرض دهسال عمدتا از طریق فاینانس و بعد فروش بلیط پرداخت میشود، باعث گسترش همكاریهای اقتصادی و تجاری ایران با كشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس بعنوان شركای اصلی ایرباس خواهد شد و تاثیر مهمی هم در گشایش روابط بانكی و مالی با كشورمان با كشورهای مهم اروپایی خواهد گذاشت. شركت رولز رویس كه یكی از تامین كنندگان مهم موتورهای ایرباس میباشد سهمی مهمی در این قرارداد دارد.
٥- در حالیكه مذاكرات امضای قرارداد با ایرباس در شرایط خاصی انجام میگرفت ولی تیم مذاكره كننده ایرانی با ابتكار عمل مناسب تخفیف های خوبی را هم در این قرارداد از ایرباس گرفتند.
از مجموعه مدیران هواپیمایی بویژه از جناب آقای مهندس پرورش و سپس جناب آقای كاشان كه تحت مدیریت جناب آقای آخوندی مذاكرات مهم و موثری را به انجام رساندند باید قدردانی نماییم."

روايت بعيدي نژاد از پايان قديمي‌ترين تحريم عليه ايران+اینستاپست

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار