تحلیل بعیدی نژاد از آزاد سازی حلب +اینستاپست

حمید بعیدی نژاد در صفحه اینستاگرام خود از ناراحتی جوامع غربی در مورد آزادسازی حلب گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون در فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید بعیدی نژاد در صفحه اینستاگرام خود در مورد مسائل روز حلب و سوریه مطلبی را منتشر کرد.
بعیدی نژاد نوشت:"وقت آن رسیده است كه برای كمك به آینده مردم سوریه، غرب از حمایتهای مالی و نظامی از گروههای مسلح غیر قانونی دست بكشد. 
امروز روزنامه ایندیپندنت انگلیس در خصوص گزارشاتی كه از تحولات حلب در غرب منتشر میشود به این واقعیت مهم اشاره كرد كه: "آنچه امروز از صحنه های درگیری و تحولات شرق حلب گزارش میشود، اخبار نیستند بلكه نوعی پروپاگاندای تبلیغاتی هستند. واقعیت آنست كه مبارزانی كه در سالهای گذشته در حلب می جنگیدند همه بتدریج از سوریه خارج شده اند و جای آنها را گروههای تكفیری و سلفی و شاخه های متعدد القاعده گرفته اند."
همه میدانند كه مقامات سیاسی غربی از آزادی شهر حلب ناراحت و غمگین هستند ولی آنها باید صادق باشند و این ناراحتی را باید حاصل عملكرد اشتباه راهبردی خود بدانند. جریان خبری غرب در این چند روزه به مجموعه ای از خبر سازیهای غیر واقعی دست زده است تا برای حفظ نیروهای مسلح طرفدارغرب برای آینده، دولت سوریه را مجبور كند كه به اعضای گروههای تروریستی اجازه بدهد كه شهر آزاد شده حلب را ترك كنند. 
آنها در این جنگ رسانه ای تصمیم گرفته اند عبارت اعضای گروههای تروریستی مسلح، را مترادف مردم حلب قرار دهند. مقامات غربی بر این اساس وقتی از ترس از كشتار مردم و نگرانی از جان مردم در حلب شرقی صحبت می كنند در واقع منظور آنها جان اعضای همین گروههای مسلح است. دولت سوریه با توافق برای اجازه خروج این عده از نیروهای مسلح از حلب با همه دشواریها و سختیهای آن، توطئه های بسیاری را خنثی كرد. نه چنانچه ادعا میشد، جنایتی سازمان یافته شكل گرفت و نه چنانچه ادعا میشد مردمی قتل عام شدند. 
تعداد افرادی كه از بخش شرقی حلب هم میخواستند خارج شوند نه خروج گسترده دویست هزار و صد هزار نفر از مردم عادی بلكه در حد همان چند هزار عضو نیروهای مسلح و خانواده هایشان بودند. اما مقامات غربی در شرایطی به حال این نیروهای مسلح افراطی دلسوزی میكنند كه سازمانهای حقوق بشری غربی از جمله عفو بین الملل در گزارشات و مستندات وسیع خود، اقدامات خشونت آمیزو ضد بشری همین گروههای مسلح در حلب شرقی از جمله محله شیخ مقصود را جزو وحشیانه ترین و غیر انسانی ترین اقدامات علیه مردم بیگناه سوریه بشمار آورده اند. 
واقعا وقت آن رسیده است كه كشورهای غربی با قطع حمایت نظامی و مالی از گروههای تكفیری و سلفی بدنبال كمك جدی به تقویت راه حل سیاسی بجای راه حل نظامی برای حل بحران سوریه باشند. همه باید در این شرایط سخت بمردم و دولت سوریه كمك كنند كه بعد از تثبیت شرایط سیاسی این كشور بازسازی سوریه با كمك همه كشورهای مهم جهانی و منطقه ای آغاز شود."

بعیدی نژاد

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار