بوشهر؛

بهره برداری از سه طرح مهم اقتصاد مقاومتی تا پایان سال در بوشهر

سه طرح مهم اقتصادی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تا پایان سال دراستان بوشهر به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر گفت: این طرح ها شامل متانول کاوه دیر به عنوان مهمترین تولیدکننده متانول منطقه و خاورمیانه، طرح تولید سیمان مند و طرح تولید کود فسفاته است که با مجموع سرمایه گذاری 3 هزارو 300 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد و برای هزارو 900 کار به وجود می‌آورد.

رضا عوض پور افزود: از ابتدای امسال تا کنون در حوزه صنعت و معدن رونق خوبی داشتیم به گونه ای که به 260 واحد تولیدی 140 میلیارد تومان تسهیلات داده شده است که با این تسهیلات دو هزار و 600 فرصت شغلی تثبیت یا ایجاد می شود.

وی از احیا شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا بزرگترین واحد تولیدی سازه‌ها و شناورهای دریایی به عنوان یکی از برنامه‌های استان بوشهر در راستای اقتصاد مقاومتی نام برد و تصریح کرد: این شرکت که شش سال در رکود مطلق بود اکنون رونق گرفته و تعداد افراد شاغل در آن از 750 نفر در ابتدای امسال به سه هزار و 500 نفر در زمان حاضر رسیده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر همچنین از تدوین طرحی با همکاری ستاد فرماندهی اقتصادمقاومتی کشور خبر داد که اکنون در مرحله تصویب نهایی است و اجرای آن می‌تواند دست کم پنج هزار فرصت شغلی جدید در حوزه کشاورزی استان ایجاد و شش هزار شغل را تثبیت کند.

عوض پور پرورش ماهی در قفس با سرمایه گذاری بیش از صد میلیارد تومان و ظرفیت تولید شش هزار تن را از دیگر طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان بوشهر عنوان کرد که با اجرای آن 300 فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

وی بااشاره به افزایش 10 درصدی صادرات محصولات غیر نفتی در هشت ماه امسال، ادامه داد: در این مدت به ارزش بیش از10 میلیارد دلار صادرات کالاهای غیر نفتی داشتیم که هفت هزار تن از این میزان به ارزش 50 میلیون دلار مربوط به صادرات آبزیان بوده است.

انتهای پیام/ ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.