خارک

بازدید رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ازتاسیسات نفتی خارگ

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از شرکت نفت فلات قاره و اسکله غربی یا آذرپاد پایانه نفتی خارگ بازدید کرد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت اله هاشمی رفسنجانی که صبح امروز وارد جزیره خارگ شده، پس از بازدید از اسکله شرقی پایانه نفتی خارگ و مجتمع پتروشیمی این جزیره، از شرکت ملی نفت فلات قاره و اسکله غربی یا آذرپاد پایانه نفتی خارگ نیز بازدید کرد.

شرکت ملی نفت فلات قاره وظیفه تولید نفت از میدان‌های درود، ابوذر، فروزان و نوروز را در منطقه عملیاتی خارگ بر عهده دارد.

اکنون روزانه 345 هزار بشکه در روز دراین میدان‌ها تولید می‌شود. پایانه نفتی خارگ که بیش از 90 درصد نفت کشور از آنجا صادر می‌شود، دو اسکله دارد؛ اسکله غربی یا آذرپاد که در غرب جزیره واقع شده و با چهار پهلوگیر در فاصله هزار و 455 متری از ساحل قرار دارد.

 این اسکله می‌تواند همزمان به سه نفتکش با ظرفیت‌های 300 هزار تا 500 هزار تن پهلو دهد.

 اسکله شرقی این پایانه نیز که به اسکله تی معروف است در فاصله هزار و صد متری از ساحل شرقی جزیره قرار دارد و شش نفتکش تا ظرفیت 275 هزار تن می‌توانید به طور همزمان در این اسکله پهلو بگیرند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که صبح امروز وارد خارگ شده قرار است بعدازظهر با شرکت در مراسم تجلیل از دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی خارگ، در جمع دانشگاهیان سخنرانی کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام فردا در ادامه سفرش به بوشهر می‌آید و پس از بازدید از بندر و دهکده گردشگری، در استانداری بوشهر در جمع نخبگان اقتصادی سخنرانی می‌کند و سپس برای سخنرانی در جمع دانشگاهیان به دانشگاه آزاد واحد بوشهر مستقر در شهر جدید عالیشهر می‌رود.

خارگ در 57 کیلومتری شمال غربی بوشهر در آب های خلیج فارس قرار دارد.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.