خارک؛

خارگ کانون اقتصاد کشور

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جزیره خارگ کانون ثروت و اقتصاد کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی هنگام ورود به جزیره خارگ گفت: در زمان جنگ تحمیلی و پس از آن در زمان ریاست جمهوری ام برای بررسی مسائل اسکله‌های نفتی و بازسازی آنها زیاد به خارگ سفر می‌کردم اما حالا مدت زمان زیادی است که به این جزیره نیامده‌ام.

وی تصریح کرد: در سفرم به خارگ، ضمن رسیدگی به مسائل مردم و حوزه نفت، به بررسی امکانات آموزشی دانشگاه آزاد واحد خارگ خواهم پرداخت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اکنون در حال بازدید از اسکله تی پایانه نفتی خارگ است.

استاندار بوشهر، معاونان وی، مسوولان بخش ویژه خارگ، معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید و مسوولان پایانه های نفتی، که درمراسم استقبال از آیت اله رفسنجانی حضور داشتند، وی را در این بازدید همراهی می‌کنند.

بیش از 90 درصد نفت کشور از این پایانه صادر می‌شود. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از بررسی روند صادرات نفت از اسکله تی پایانه نفتی خارگ، از مجتمع پتروشیمی و شرکت نفت فلات قاره این جزیره بازدید می‌کند و سپس به دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ می‌رود تا در مراسم تجلیل از دانش آموختگان این دانشگاه حضور یابد و در جمع دانشگاهیان سخنرانی کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام فردا در ادامه سفر خود به بوشهر می‌آید و پس از بازدید از بندر و دهکده گردشگری، در استانداری بوشهر در جمع نخبگان اقتصادی سخنرانی می‌کند و سپس برای سخنرانی در جمع دانشگاهیان به دانشگاه آزاد واحد بوشهر مستقر در شهر جدید عالیشهر می‌رود.

خارگ در 57 کیلومتری شمال غربی بوشهر در آب های خلیج فارس قرار دارد.

انتهای پیام/ ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.