اصفهان؛

کتاب و تمبر یکصد سالگی آموزش و پرورش کاشان رونمایی شد

آیین نکوداشت یکصد سالگی آموزش وپرورش نوین و رسمی درکاشان با رونمایی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کتاب تمبر این رویداد فرهنگی و اجتماعی و تجلیل از مفاخر و خیرین علمی فرهنگی شهر در حال اجرا است.

محمود خدمتی،ظهر امروز  در حاشیه این آیین در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  گفت :تعالی فرهنگ و اندیشه کاشان و معرفی هر چه بهتر و بیشتر ظرفیت های علمی و فرهنگی این شهر هفت هزار ساله به هموطنان هدف از برگزاری این آیین است.
وی، آغاز بخش آیین نکوداشت را از ساعت 9 صبح روز 27 آذرماه قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود :سخنرانی علی ربیعی ، وزیر تعاون،  کار و رفاه اجتماعی،  مهندس محلوجی،  رییس بنیاد فرهنگ،  فرماندار کاشان و تجلیل از نخبگان و مفاخر پیشکسوت علمی فرهنگی شهر تعدادی از برنامه های اجرا شده همایش است.
مدیر اداره آموزش و پرورش کاشان و معرفی و رونمایی از کتاب تاریخ شهروندی،  سخنرانی شهردار کاشان از دیگر برنامه های این آیین خاطرنشان کرد و گفت:افتتاح موزه آموزش و پرورش کاشان و بازدید از این موزه عصر امروز انجام می شود. 
خدمتی،در ادامه تجلیل از بانو ظاهری که منزل شخصی خود را به عنوان تنها دارایی اش به آموزش و پرورش بخشیده است یادآورشد و گفت:مکان موزه نیز یکی از خانه های قدیمی منتسب به دوره قاجاریه و منزل شخصی مرحوم جواد کتابچی در محله طاهر منصور کاشان است که به آموزش و پرورش این شهرستان بخشیده شده است.
وی،در ادامه با تاکید بر اینکه تاریخ آموزش و پرورش کاشان وامدار چهره های علمی، ادبی. فرهنگی، اجتماعی،  فقهی، تاریخی و سیاسی بزرگ و برجسته ای است گفت:کاشان تابلوی تمام عیاری از تربیت و پرورش شخصیت های فرهنگی است که در عرصه ملی این مرز وبوم به آن افتخار می‌شود.
به گفته وی،مستندات آموزشی کاشان و فرهنگ و تعلیم و تربیت این شهرستان تاریخ فراتر از یکصد سال را نشان می دهدکادر مکتب خانه های آن توسعه و ترویج داشته است و این قدمت یکصد سالگی مربوط به تاریخ رسمی آموزش و پرورش نوین است.
خدمتی،با تاکید براینکه کمتر شهری چنین پیشینه ای دارد گفت: کاشان بعد از شهر تبریز و تهران سومین شهری است که آموزش و پرورش نوین به صورت رسمی در آن تاسیس شده است.
وی، قدمت یکصد سالگی آموزش و پرورش نوین در کاشان را با احتساب شهرهای نطنز، دلیجان و نراق در گذشته به عنوان منطقه شمال استان اصفهان دانست و گفت: تلاش می شود با برگزاری این آیین رویداد بزرگ فرهنگی  را ترویج،  توسعه و به نسل آینده انتقال دهد تا این نسل با علم به عقبه قوی و گنجینه سرشار علمی فرهنگی خود نویدبخش آینده کشور باشد.
خدمتی،با تقدیر از تمامی افرادی که مدیریت آموزش و پرورش کاشان را در برگزاری این تصمیم منطقه ای که بخش نامه ای و رسمی نبود یاری و استقبال کردند بویژه اصحاب رسانه گفت :شهرداری و شورای شهر کاشان،  اداره های میراث فرهنگی و پست این شهرستان، فرماندار و امام جمعه آموزش و پرورش کاشان را در اجرای آیین این پاسداشت مساعدت کردند.
وی در پایان اظهارداشت: آموزش و پرورش کاشان هم اکنون دارای 1500 کادر فرهنگی و 55 هزار دانش آموز است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.