اصفهان؛

اشتغالزایی برای 400 معلول کاشانی

رییس اداره بهزیستی کاشان از پرداخت وام و ایجاد اشتغالزایی برای 400 معلول این شهرستان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی جهادی در حاشیه آیين بزرگداشت روز جهاني معلولان در آسايشگاه سالمندان و معلولان گلابچي در گفتگو با خبرنگاران گفت:این 400 معلول موفق شدند در سال گذشته 10 میلیون تومان وام اشتغالزایی دریافت کنند.
وی، پوشش چهار هزارو 400معلول در قالب 620 خانوار در اداره بهزیستی کاشان را یادآورشد و گفت:این معلولین با محدوديت هايي مانند بينايي، شنوايي، حرکتي، ذهني و اعصاب و روان هستند که بسياري از آنها با اتکا به توانمندیهای خود و غلبه بر محدودیت هایشان توانسته اند به موفقيت هاي بزرگي در زمينه هاي ورزشي، فرهنگي و هنري، توليدي دست يابند.
به گفته وی، سوم دسامبر روز جهاني معلولان نامگذاري شده است تا این فرهنگ نهادینه شود که همه افراد جامعه ازعدالت، فرصت هاي اجتماعي برابر برخوردار هستند و تلاش همه نیز گام برداشتن در این راه باشد.
جهادي، در پایان،با اشاره به اجرای طرح پايلوت غربالگري ژنتيک با محوريت کاشان خاطرنشان کرد: اين طرح از ابتدای سال در شهرهاي اردستان، نايين، نطنز، آران و بيدگل اجرا مي شود.
وی تصریح کرد:بر اساس پيش بيني هاي انجام شده تا پايان سال بايد 1200 زوج قبل از ازدواج تست غربالگري ژنتيک را انجام دهند که تاکنون 600 زوج اين تست را انجام داده اند.
شایان ذکر است مراسم بزرگداشت روز جهانی معلولین با حضور توان یابان موسسه نیکوکاری کاشانه مهر و هنرنمایی آنها، آيين رونمایی از کتاب شعر"شوق شيرين" نوشته شيرين عرب شاهي توانياب کاشاني، تحلیل از کارآفرينان حامي معلول و تقدیر از هشت نفر از معلولان کاشاني که در زمينه هاي خياطي، لوله و اتصالات، زعفران کاري، خدمات کامپيوتري ، ورزشي و توليدي کارآفرين برتر بودند برگزارشد.
این مراسم با حضور جمعي از مسئولان شهري و خانواده هاي معلولان و اجرای برنامه هاي  مفرح و شادي مانند اجراي تئاتر، اجراي سرود توسط  معلولان موسسه حاجت برگزار شد. 



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.