اعطای سمت‌های کلیدی در سازمان ملل به سه زن

دبیر کل جدید سازمان ملل متحد از تصمیم خود برای واگذاری سه پست‌ مهم در این نهاد بین‌المللی به زن‌ها خبر داد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، "آنتونیو گوترش،" دبیرکل جدید سازمان ملل، اعلام کرد که "امینه محمد،" وزیر محیط زیست نیجریه، را به عنوان مقام شماره دو سازمان ملل منصوب می‌کند و به دو زن دیگر نیز سمت‌های مدیریتی اعطا خواهد کرد.

گوترس از اول ژانویه (12 دی) رسما آغاز به کار می‌کند. "ماریا لوییزا ریبیرو ویوتی،" یک مقام ارشد در وزارت خارجه برزیل، به عنوان رئیس دفتر گوترش فعالیت خواهد کرد و "کیونگ- وا کانگ" از کره‌جنوبی مشاوره ویژه وی در امور سیاست خواهد شد.

امینه محمد 55 ساله که قرار است قائم‌مقام دبیرکل سازمان ملل شود، توانست با موفقیت مذاکرات در خصوص اهداف توسعه پایدار و 17 طرح مورد توفق سازمان ملل در خصوص پایان دادن به فقر در سال 2030 را رهبری کند.
وی جانسین یان الیاسون خواهد شد. 

ویوتی که پیش ازاین معاون وزیر خارجه برزیل در امور آسیا و منطقه پاسیفیک بوده، به عنوان سفیر برزیل در آلمان و در سازمان ملل نیز مشغول به کار بوده است. این اقتصاددان 62 ساله توانست به نقش برزیل در گروه اقتصادهای نوظهور بریسک شکل دهد. 

کانگ 61 ساله نیز هم‌اکنون ریاست تیم انتقال قدرت گوترش را برعهده دارد و از آوریل 2013 به عنوان معاون سازمان‌ملل در امور امداد رسانی فعالیت می‌کند. 

گوترش، نخست وزیر پیشین پرتغال، به مدت 10 سال ریاست سازمان ملل را بر عهده خواهد داشت. 



انتهای پیام /


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار