اصفهان؛

افزایش فعالیت های پژوهشی حوزه های علمیه

مدیر حوزه علمیه صاحب الزمان (عج) اصفهان گفت: زمینه انجام فعالیت های پژوهشی در حوزه های علمیه باید بیش از پیش فراهم و جدی گرفته شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از حجت الاسلام و المسلمین ' غلامرضا بهرامی ' افزود: طلبگی فقط چندسال درس خواندن نیست بلکه حوزه علمیه باید به جامعه محقق تحویل دهد.
وی افزود: دسترسی ‌ها و امکاناتی که اکنون برای انجام کارهای تحقیقاتی در اختیار پژوهشگران هست نسبت به گذشته افزایش یافته است اما نتوانسته ایم از این امکانات برای انجام فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه های علمیه بطور شایسته استفاده کنیم.
مدیر حوزه علمیه صاحب الزمان (عج) اصفهان با اشاره به برگزاری کنگره نکوداشت حضرت آیت الله مظاهری از مراجع عظام تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان، گفت: وظیفه داریم این علما را به جامعه معرفی کنیم و به نوعی این کنگره بهانه ای برای معرفی آثار ارزشمند این عالم برجسته است.
وی افزود: حوزه علمیه نیازمند الگوهایی همچون آیت الله مظاهری است.
حجت الاسلام و المسلمین ' بهرامی ' تصریح کرد: بحث پژوهش در شخصیت آیت الله مظاهری پر رنگ و تفکر وی بر مبنای پژوهش استوار است.
وی با اشاره به دیگر خصوصیت‌ های آیت الله مظاهری و با بیان اینکه ایشان دارای شخصیت جامعی هستند ادامه داد: دلیل این موضوع این است که ایشان تربیت شده مکتب دو شخصیت بزرگوار یعنی مرحوم آیت الله طباطبایی و دیگری حضرت امام خمینی (ره) است.
وی با بیان این که حدود 27 سال قبل درس اخلاق آیت الله مظاهری در مسجد اعظم مملو از جمعیت بود، افزود: مباحث مطرح شده در این کلاس‌ ها جذاب و تاثیرگذار بود.
حجت الاسلام بهرامی با اشاره وضعیت نامساعد جسمانی این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: با این وضعیت، معظم له همچنان کارهای طلبگی‌ شان از جمله حضور در مساجد به عنوان امام جماعت و وعظ از طریق منبر را ادامه می ‌دهند.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.