اصفهان؛

اگر بیت المال صحیح مصرف شود فقر در جامعه از میان می رود

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: وقوع دزدی و اسراف بیت المال در کشور توسط برخی از افراد مغایر با دستورات جامعه اسلامی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اصفهان،آیت الله حسین مظاهری در درس اخلاق این هفته درمسجد حکیم اصفهان افزود:حضرت علی(ع) در نامه های خود به فرماندارانش همواره حفظ و حراست بیت المال را مورد تاکید قرار داده اند که این تاکیدها و نامه ها باید به جای خرافات و عکس های بی مورد با آب طلا نوشته و در سازمان ها، ادارات و اماکن مختلف نصب شود.
این مرجع تقلید با اشاره به توزیع صحیح بیت المال در دوران حکومت اهل البیت(ع)، تصریح کرد: اگر بیت المال صحیح مصرف شود فقر در جامعه از میان می رود و این بی توجهی به بیت المال، تجمل گرایی و اسراف های مردم ، فقر را در جامعه گسترش داده است.
وی بدبختی ها و سختی های جامعه را ناشی از اجرا نکردن دستورات اسلامی دانست و گفت: دستورات اسلامی اگر در جامعه به صورت کامل اجرا شود و پیامبراکم(ص) و اهل البیت(ع) الگوی عملی مردم و مسئولان باشد؛ شاهد رفع مشکلات خواهیم بود.
آیت الله مظاهری بر تقویت ارتباط و انس با اهل البیت(ع) تاکید کرد و گفت: دوری از اهل البیت(ع) و عدم بهره گیری از دستورات آن ها مایه بدبختی و شقاومت انسان است که خانواده ها علاوه بر تقویت این ارتباط ائمه معصومین(ع) را به فرزندان خود معرفی و زمینه آشنایی بیش از بیش فرزندان خود با ائمه معصومین(ع) را فراهم کند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.