قم؛

نقش صدا و سیما در کاهش آسیب های اجتماعی

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به لزوم مبارزه جدی و عمیق با آسیب های اجتماعی در سطح جامعه بر نقش صداوسیما در کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله اعرافی امروز در دیدار مدیر کل و معاونین صدا و سیمای مرکز قم به تبیین اهمیت و جایگاه رفیع قم در بین سایر شهرهای کشور پرداخت و خواستار توجه جدی و متفاوت همه مسئولین کشوری و استانی به این شهر مقدس شد.

آیت الله اعرافی در پایان با اشاره به لزوم مبارزه جدی و عمیق با آسیب های اجتماعی در سطح جامعه مخصوصا قم یادآور شد: آسیب های اجتماعی قم در سطح متوسط می‌باشد که در بعضی موارد نیز پایین‌تر از آمار کشوری است که صدا و سیمای قم توانسته در کنترل ، شناسایی و کاهش آن با کارهای عمیق و دقیق رسانه ای و فرهنگی نقش مهمی ایفا کند.

عضو شورای عالی حوزه با تشکر ویژه از فعالیت‌های رسانه ملی و صدا و سیمای مرکز قم افزود:تولیدات بزرگی که امروز در حوزه های علمیه ایجاد می شود بین المللی نیست؛ البته این نگاه منحصر به ترجمه به زبان‌های خارجی نیست، بلکه مهم این است که فکری که در درس خارج ما تولید شود، باید با فرهنگ جهان نیز گره بخورد و با ادبیات فکری و معرفتی جهان نسبت پیدا کند و صدا و سیمای قم در این عرصه نیز بسیار می‌تواند نقش آفرینی کند.

مدیر حوزه‌های علمیه سواد رسانه‌ای را مهم ارزیابی و تاکید کرد: بازسازی حوزه در فضای رسانه‌ای و مجازی اهمیت بالایی دارد و لازمه این کار ارتقای سواد رسانه‌ای طلاب و مدارس علمیه است.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام  محمد لطفی نیاسر مدیر کل صدا و سیمای قم به تشریح اقدامات و فعالیت های صدا و سیمای مرکز قم پرداخت و از ارتباط خوب میان حوزه و رسانه ملی تقدیر کرد.

لطفی نیاسر با تاکید بر اینکه باید ماهیت حوزه علمیه برای مردم تشریح شود افزود: برای این کار با تهیه مستند زندگی مراجع معظم تقلید به معرفی الگوها و اسوه های دینی پرداخته شده و در تعداد زیادی از شبکه های پرمخاطب رسانه ملی پخش شده است و در آینده نزدیک مستند زندگی برخی دیگر از اساتید اخلاق همچون حضرات آیات مشکینی، احمدی میانجی ، عراقچی و خرازی نیز کلید می خورد.

وی تصریح کرد: در رادیو هم برنامه های ستارگان فضیلت و معرفی شهدای حوزه و سردمداران جهاد و شهادت در حوزه و در معاونت برون مرزی نیز برنامه‌هایی با محوریت حوزه علمیه به 8 زبان مختلف ساخته و پخش شده است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار