آیت الله مکارم شیرازی:

صدا و سیما نقش غیرمستقیم در اشاعه نماز داشته باشد

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با مسئولان ستاد اقامه نماز برنقش غیرمستقیم صداوسیما دراشاعه فرهنگ نمازتاکیدکردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ مرجع تقلید شیعیان با اشاره به نقش غیرمستقیم صداوسیما در امر نماز گفت: نقش غیرمستقیم صدا و سیما دارای اهمیت خاص خود است، لابه‌لای فیلم‌ها باید مسئله نماز را به‌صورت غیرمستقیم قرارداد و تبلیغ دین کرد.

 آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با مسئولان ستاد اقامه نماز استان قم اظهار داشت: با مراجعه به آیات و روایات عظمت نماز کاملاً روشن می‌شود، خیمه دین با نماز برپا است.

وی با اشاره به نقش صداوسیما در امر نماز گفت: لازم نیست نقش صداوسیما به‌صورت مستقیم باشد نقش غیرمستقیم آن نیز دارای اهمیت خاص خود است لابه‌لای فیلم‌ها باید مسئله نماز را به‌صورت غیرمستقیم قرارداد و تبلیغ دین کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی بابیان اینکه کسی که نماز می‌خواند کمتر دچار لغزش و خطا می‌شود، گفت: باید اهمیت نماز را برای همگان روشن کرد تا مطابق اهمیت نماز به آن توجه شود، همچنین مسئله نماز را باید از مدارس شروع کرد و این امر باید در دانشگاه‌ها و مساجد رونق داشته باشد.

مرجع تقلیدشیعیان بابیان اینکه روح نماز به برپایی آن به‌صورت جماعت است، خاطرنشان کرد: اساس نماز به برپاشدن آن به‌صورت جماعت است، خود جماعت‌خواندن دارای برکات و آثار فراوانی است، به‌همان اندازه که روی اصل نماز کار می‌کنیم باید بر حواشی آن نیز اهمیت دهیم.

وی بابیان اینکه نماز هیچ زمانی نباید ترک شود، گفت: فرزندان خود را باید از طریق تشویق به اقامه نماز ترغیب کرد و نقش والدین در این زمینه بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار