کرمانشاه؛

گردشگری استان کرمانشاه از دیرباز مورد توجه همگان

بالایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: گردشگری استان کرمانشاه از دیرباز مورد توجه همگان بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛بالایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: گردشگری استان کرمانشاه از دیرباز مورد توجه همگان بوده است. از صدها سال پیش که کاروانیان عتبات عالیات از این استان گذر کرده و به سیاحت و اتراق در این دیار پرداخته اند تا به امروز که بازهم شاهدیم عبور کاروانیان اربعین از این دیار هستیم.

وی افزود : دیار کرمانشاه برای توسعه گردشگری هیچ چیز کم ندارد با همه این موارد، کرمانشاه برای توسعه گردشگری نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است و این مهم از سرمایه گذاری در حوزه هتلینگ گرفته تا سرمایه گذاری در حوزه اماکن تفریحی و توریستی و ... می باشد.

بالایی گفت : در همین راستا اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه قطعا حضوری پررنگ هم در نمایشگاه توانمندیهای سرمایه گذاری استان و هم در همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان خواهد داشت.

وی افزود در بحث نمایشگاه توانمندیهای استان، ظرفیت هتلینگ استان را به نمایش گذاشته و در بخش دیگری هم دفاتر خدمات گردشگری استان به دنبال بازاریابی جذب توریسم فعالیت خواهند کرد. همچنین در بخش دیگری نیز توانمندیهای استان در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی را نیز به نمایش خواهیم گذاشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در بحث همایش فرصت های سرمایه گذاری استان نیز یک پنل علمی داریم که در آنجا به معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان در حوزه گردشگری خواهیم پرداخت.

بالایی افزود: یکی از مهمترین بحث های استان در حوزه سرمایه گذاری، مربوط به ساخت هتل و دیگر اماکن اقامتی است، چرا که در حال حاضر استان کرمانشاه دارای 28 هتل و هتل آپارتمان با ظرفیت 3200 تخت اقامتی است که ما در برنامه ششم توسعه و در قالب یک برنامه پنج ساله باید این ظرفیت موجود استان به دوبرابر حد موجود برسانیم.

وی گفت : اگرچه در حال حاضر سه هتل و هتل آپارتمان در سطح شهر کرمانشاه در حال ساخت است و با احداث آنها ظرف امسال و سال آینده حداقل 350 تا 400 تخت به ظرفیت هتل های استان اضافه خواهد شد، اما بازهم نیازمند هتل سازی در استان هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه: در همین راستا 14 فرصت تشویقی سرمایه گذاری برای ساخت هتل در استان آماده کرده ایم که در این نمایشگاه و همایش فرصت های سرمایه گذاری استان آن را پرزنت خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: از این 14 فرصت تشویقی، 9 مورد آن مربوط به شهرداری هاست که با اهدا زمین و کلیه مجوزات لازم ساخت هتل آماده حمایت از سرمایه گذاران است و پنج مورد دیگر آن نیز مربوط به بخش خصوصی است که آنها نیز با در اختیار قرار دادن زمین و کلیه مجوزات ساخت هتل آماده مشارکت در سرمایه گذاری هستند.

بالایی در ادامه به بحث کریدور گردشگری بیستون – کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یکی از بزرگترین ظرفیت های استان در بحث گردشگری موضوع کریدور گردشگری بیستون – کرمانشاه است که در قالب آن حمایت های ویژه ای از سرمایه گذاران به عمل خواهد آمد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اظهارکرد: در همین کریدور گردشگری بیستون – کرمانشاه یک قطعه 337 هکتاری زمین شناسایی شده و مجوزهای اولیه ایجاد یک مجموعه تفریحی، توریستی، تجاری صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در قالب این مجتمع بزرگ، شش پروژه گردشگری شامل هتل بیمارستان، سیتی سنتر، شهربازی، مجموعه ورزشی، مجموعه تجاری و اقامتی را تعریف کرده ایم که این شش پروژه در کنار هم یک مجموعه تفریحی توریستی به نام مجموعه «آناهیتا» را شکل خواهد داد.

بالایی یادآور شد: از مجری و مشاور طرح مطالعاتی این مجتمع بزرگ گردشگری استان درخواست کرده ایم که در این نمایشگاه و همایش فرصت های سرمایه گذاری استان حضور پیدا کرده و به معرفی طرح خود برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی بپردازد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: همچنین قرار شده 16 نفر از سفرای کشورهای خارجی در این نمایشگاه و همایش فرصت های سرمایه گذاری استان حضور پیدا کنند که ما برای آنها برنامه بازدید از جاذبه های گردشگری استان را هم دیده ایم، به امید آنکه بتوانیم نظر مثبت آنها را برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان را جذب کنیم.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.