کرمانشاه؛

بحران کم آبی و برنامه‌ریزی در راستای کاهش سطح زیرکشت محصولات

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از کشاورزان خواست کشت محصولات با نیاز آبی بالا را محدود کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: توسعه کشت محصولات با نیاز آبی کم در راستای جلوگیری از صادرات آب مجازی به خارج از استان‌ و حتی خارج از کشور در برنامه سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه قرار

علی چاله چاله با اشاره به جدی بودن بحران کم آبی، بر لزوم برنامه‌ریزی در راستای کاهش سطح زیر کشت محصولات با نیاز آبی بالا تاکید و اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی به دنبال کاهش سطح زیر کشت محصولات با نیاز آبی بالا هستیم.


چاله‌چاله گفت با توجه به كاهش بارندگی در سال زراعي جاری، قطعاً كشاورزان استان با مشكل كم آبي مواجه خواهند شد و همین مسئله اهمیت محدود کردن کشت های با نياز آبی بالا از سوی کشاورزان را نشان می‌دهد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از محصولاتی مثل سیب‌زمینی، ذرت، برنج و... به عنوان محصولات با نیاز آبی بالا یاد و اظهار کرد: کشت این نوع از محصولات به دلیل آب بر بودن آنها توصیه نمی‌شود.

چاله‌چاله برنامه‌ریزی برای جایگزینی کشت‌هایی مثل کلزا را به جهت نیاز آبی کم و اهمیت آنها در ایجاد خودکفایی در تامین نیاز کشور به روغن‌ حائز اهمیت دانست و افزود: توسعه این کشت‌ها علاوه بر مدیریت منابع آبی می تواند در بالا رفتن ضریب خوداتکایی روغن اثرگذار باشد.

چاله‌چاله با اشاره به برنامه ریزی برای توسعه کشت محصولات اقتصادی مثل زعفران در راستای ایجاد ارزش افزوده و درآمدزایی بیشتر گفت: اگرچه این نوع محصولات از نظر عملکرد در واحد سطح خیلی شاخص نیستند، اما به دلیل ارزش افزوده بالا و درآمدزایی بیشتر توجه به کشت آنها ضرورت دارد. ضمن اینکه کشت این نوع محصولات به جهت پایین بودن نیاز آبی آنها نقش مهمی در مدیریت منابع آبی در شرایط کنونی که با محدودیت منابع آبی مواجهیم، خواهد داشت.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، بحران ، کم آبی ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.