زاهدان

ارائه بیش از 426 هزار نفر- ساعت آموزش مهارتی به ساکنان روستاهای استان

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان از ارائه 426هزار و 909 نفر- ساعت آموزش به ساکنان روستاهای استان در 8ماهه سالجاری خبر داد .

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اززاهدان،محمد جهانتیغی گفت: به منظور توانمند سازی روستائیان و عشایر و با هدف جلوگیری از مهاجرت آنها، 426 هزار و 909 نفر - ساعت آموزش معادل 2هزار و 871دوره آموزشی در روستاهای استان ارائه شده است.

جهانتیغی افزود: از مجموع آموزشهای ارائه شده 196هزار و 741نفر ساعت ویژه بانوان و 227 هزار و 656 نفر ساعت ویژه آقایان بوده و 2 هزار و 512 نفر ساعت از این آموزشها در کارگاه های دو منظوره ارائه شده است .

وی با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: در راستای اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای معطوف به ایجاد شغل در مناطق روستایی و احیا مشاغل خانگی روستاییان با هدف ارتقاء وضعیت معیشتی آنها از مهمترین برنامه ها و اهداف سازمان فنی و حرفه ای است .

جهانتیغی بیان داشت: کارگاه های آموزشی فنی و حرفه ای در روستاهای استان با توجه به شرایط محیطی و بومی منطقه در رشته های پرورش جوجه بومی، خیاطی، صنایع دستی و کشاورزی، گیاهان دارویی، بافندگی و ... فعال می باشد .

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به اهداف ارائه این آموزش ها خاطر نشان کرد: هدف ما از توانمند سازی مهارتی روستائیان این است که نیروهای فعال کار روستاها پس از کسب مهارت بجای نیاز به مهاجرت به سایرمناطق بتوانند با توجه به پتانسیل های موجود در خود روستاها مشغول به فعالیت و احراز شغل و درآمد پایدار برای خود شوند.

جهانتیغی اذعان داشت: اهمیت دادن کارآفرینی در روستاها از اتلاف هزینه های جبران ناپذیر رفع مشکلات حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیر رسمی در شهر ها پیشگیری می کند .

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار