زاهدان

صنعت تولید و فراوری گیاهان دارویی در استان احیا شود

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت تولید و فراوری گیاهان دارویی در استان باید احیا شود.

صنعت تولید و فراوری گیاهان دارویی در استان احیا شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان، امینی فرد نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: کشاورزان استان باید به تولید گیاهان دارویی بیشتر تشویق شوند.

نماینده مردم ایرانشهر در ادامه گفت: سرمایه گذاری بیشتر و ایجاد صنایع تبدیلی گیاهان دارویی در این استان که توجیه اقتصادی زیادی دارد می تواند علاوه بر رونق اشتغال در منطقه، ارزآوری خوبی برای کشور ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: از وجود 200 گونه گیاهی در استان 170 گونه آن دارای ارزش دارویی و صنعتی است.

امینی فرد گفت: پوشش گیاهی متنوع در سیستان و بلوچستان باعث شده گیاهان دارویی زیادی همچون ˈانغوزه، وشا، مورت، گز روغن، آلوئه ورا، سورنجان یا گل حسرت، ریشه شیرین بیان، زیره سیاه، چای ترش، مریم گلی، بادام کوهی و پونهˈ با فراوانی زیاد در منطقه تولید و روانه بازارهای داخل و خارج کشور شود.

وی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان از توانمندیها و ظرفیت های بالایی در زمینه گیاهان دارویی برخوردار است.

وی اظهار کرد: پرورش گیاهان دارویی با توجه به درآمدزایی که دارد، وضعیت اشتغال و اقتصاد مردم منطقه سیستان را متحول می‌کند.

نماینده مردم ایرانشهر افزود: گیاهان دارویی که در این منطقه کشت می‌شوند، اغلب ارزش اقتصادی خوبی برای مردم منطقه داشته بگونه‌ای که اگر مردم به کشت این گیاهان مشغول شوند شاهد درآمدزایی بسیار خوبی خواهند بود.

وی تصریح کرد: کشت این گیاهان نیاز به آبیاری فراوان نداشته و با میزان کم آب هم به راحتی کشت می‌شود، اما از آنجائیکه مردم آب تضمین شده ندارد نمی‌توانند در حال حاضر مزارع خود را کشت این گیاهان اختصاص دهند.

امینی فرد خاطرنشان کرد: از نظر تنوع گیاهان دارویی استان سیستان و بلوچستان رتبه دوم را در بین استان‌های کشور دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار