مشهد؛

تهیه بسته های خدمتی دندانپزشکی به بیماران اختلال انعقادی

رییس اداره امور درمان دندانپزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از برنامه ریزی برای تهیه بسته های خدمتی دندانپزشکی به بیماران اختلال انعقادی خبر داد.

تهیه بسته های خدمتی دندانپزشکی به بیماران اختلال انعقادیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر ذبیح اله کشیری در همایش آموزش مراقبت های دندان پزشکی در بیماران با اختلالات انعقادی که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، گفت: بسته های خدمتی با همکاری و هفکری صاحبنظران به منظور افزایش قطب های درمانی و ارائه پروتکل های درمانی در حوزه دندانپزشکی بیماران اختلال انعقادی تهیه می شود.
وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات دندانپزشکی به بیماران اختلال انعقادی به ویژه بیماران هموفیلی یکی از چالش ها و مشکلات در کشور محسوب می شود، افزود: در حال حاضر برخی از مراکز  کشور که ارائه خدمات دندانپزشکی به این دسته از بیماران دارند صرفا به دلیل علاقه شخصی و کاملا خود جوش این اقدام را انجام داده اند.
کارشناس مسئول بیماری های خاص وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز در این همایش با اشاره به اینکه در بیماران خاص و مزمن به ویژه بیماران هموفیلی تنها نگاه دارویی و درمانی به بیمار نیست گفت: یکی از ارکان مراقبت از بیماران اختلالات انعقادی مشاوره و درمان مشکلات دهان و دندان این بیماران است که باید مورد توجه قرار گیرد.
دکتر راضیه حنطوش زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها مراکز معدودی در سطح کشور اقدام به درمان مشکلات دندانی بیماران اختلال انعقادی می کنند، افزود: این امر موجب شده است که بیماران، برای درمان در حوزه دندانپزشکی و مراجعه به این مراکز هزینه و مشکلات زیادی را متحمل شوند.
وی گفت: در حال حاضر برای ارائه خدمات به بیماران اختلال انعقادی گروه های فیزیوتراپی، پزشکی و پرستاران به صورت تخصصی وارد شده اند و لازم است در این زمینه گروه های دندانپزشکی نیز وارد شوند.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار