تلاش اولاند برای ملاقات نتانیاهو و عباس در پاریس

فرانسوا اولاند در تلاش است تا ملاقاتی میان محمود عباس و بنیامین نتانیاهو، در حاشیه کنفرانس پاریس، برگزار کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه جروزالم پست؛ بر اساس گزارش های منتشر شده، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، پیشنهاد داده تا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگران فلسطین، پیش از پایان سال در پاریس در یک کنفرانس صلح با یکدیگر دیدار کنند.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی رسانه های فرانسوی، اولاند این دعوتنامه را به صورتی منتشر کرده است تا با زمان برگزاری کنفرانس بین المللی پاریس در زمینه بررسی درگیری های اسرائیل-فلسطین همزمان باشد.

بر اساس گزارش ها، اولاند امیدوار است با این دعوتنامه، نتانیاهو و عباس را کنار یکدیگر آورده تا به بررسی تلاش های صورت گرفته از سوی فرانسه بپردازند و دو طرف را به برگزاری دوباره مذاکرات مستقیم وادارد.

احمد مجدالانی عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در مصاحبه ای تایید کرد که محمود عباس این دعوت را پذیرفته است. در همین حال نتانیاهو تاکنون پاسخی در این زمینه ارائه نداده است.

نشریه فرانسوی "لا فیگارو" نیز گزارش داد که سفارت فرانسه در تل آویو با هر دو طرف ارتباط برقرار کرده است.

در حالی که مسئولان فلسطینی از برگزاری کنفرانس پاریس استقبال کرده اند، طرف اسرائیلی با آن مخالفت کرده و اعلام کرده برگزاری آن می تواند بهانه ای برای فلسطین باشد تا از مذاکرات مستقیم دوری کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار