نخستین نمایشگاه ایران و افغانستان در مزارشریف افتتاح شد

نخستین نمایشگاه مشترک افغانستان و ایران در شهرمزارشریف راه اندازی شد.

رئیس اتاق تجارت: ایران در بهبود وضعیت اقتصادی و تجارتی افغانستان نقش تأثیر گذار داردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، این نمایشگاه که در هتل قصر مرمرین، ساحه جاده کابل فلز در شهرمزارشریف برگزار شده بیش از 45 غرفه برپا گردیده و 8 غرفه آن شرکت های افغانستان و متباقی آن شرکت های ایران می باشند.

در این نمایشگاه عطا محمد نور سرپرست مقام ولایت بلخ، محمد رضا بهرامی سفیر ایران در افغانستان، شماری از مسئولان ادارات دولتی، نمایندگان مردم و بازرگانان اشتراک کرده اند.

در این نمایشگاه تولیدات، صنعت و محصولات در بخش های مختلف از هر دو کشور به هدف گستردش روابط اقتصادی و بازاریابی برای تولیدات راه اندازی گردیده است.

اموالی  که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است شامل : مواد ساختمانی،مواد انرژی،مواد صنایع دستی،مواد خوراکی،لوازم خانگی،لوازم بهداشتی،محصولات داوری و پژشکی،مواد کشاورزی و زراعتی می شود.

رئیس اتاق های تجارت و صنایع ولایت بلخ «آرش یونسی » در این همایش صحبت می کرد، گفت: ” ایران در بهبود وضعیت اقتصادی و تجارتی افغانستان نقش اثر گذار و ارزنده را دارد.”

وی تصریح کرد: "بازرگانان افغانستان اماده هستند که در عرصه های مختلف (معادن، صنایع، ساختمان، بانکداری، کشاورزی و مواد خوراکی) با بازرگانان ایران روابط تجارتی برقرار نمایند.”

سپس اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه یک زمینه ی خوب را برای بازرگانان هر دو کشور فراهم ساخته تا بتوانند که روابط خوب اقتصادی و تجارتی را در میان شان تامین نمایند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان «محمد رضا بهرامی » برای شرکت در این نمایشگاه به شهرمزارشریف امده است،اظهار داشت: ” این دو کشور روابط خوبی اقتصادی و تجارتی را در میان شان گستردش دهند.”

وی تأکید کرد: که روابط افغانستان و ایران تنها محدود به مناسبات اقتصادی و تجارتی نشود بلکه این دو کشور با درنظرداشت مشترک که دارد در همه ی عرصه های ارتباطات نزدیک را برقرار کرده و روابط داشته باشند.

 سرپرست مقام ولایت بلخ«عطا محمد نور» نیز بر گستردش روابط اقتصادی میان افغانستان و ایران تاکید کرده گفت: ” این دو کشور روابط خوبی را می توانند تامین کنند.”

وی ضمن اینکه تأئید کرد مشکلات امنیتی در برابر کارهای اقتصادی و تجارتی وجود دارد اما بیان داشت: ” بلخ از ولایت های امن بوده و زمینه ی سرمایه گذاری های هنگفت وجود دارد.”

سپس افزود: ” با رهبری و مدیریت سالم که در ولایت بلخ وجود دارد، در چند سال گذشته سرمایه های خوبی صورت گرفته که تلاش ها برای ادامه آن نیز جریان دارد.”

عطا محمد نور از بازرگانان بین المللی بخصوص کشور ایران می خواهد تا با بازرگانان افغانستان روابط اقتصادی و تجارتی را تامین نمایند تا مناسبت خوب بیشتر از این بوجود بیاید.

ایشان به بازرگانان و سرمایه گذاران اطمینان داد که امنیت مالی و جانی آنان در ولایت بلخ تامین می گردد از اینرو آنان باید سرمایه گذاری نمایند.

تعدادی ازشرکت کننده گان و بازرگانان راه اندازی این نمایشگاه را برای بهبود روابط میان این دو کشور تأثیر گذار دانستند و خواستار ایجاد زمینه های بیشتر فغالیت های اقتصادی و تجاری از طرف حکومت شدند. 

 انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار