زنگ زلزله به صدا در آمد؛

ارتقاء کیفیت آموزشی در مقابل زلزله جزو اهداف آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از تعداد واحد های آموزشی که امروز زنگ زلزله در آن ها به صدا درآمد خبر داد.

ارتقاء کیفیت آموزشی در مقابل زلزله جزو اهداف آموزش و پرورش استبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛علیرضا کمره ای مدیرکل  آموزش و پرورش استان تهران در هجدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس صبح امروز در مدرسه دخترانه ایوب اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد رسمی تعلیم و تربیت همواره در جهت فرهنگسازی برای عموم کشور در کانون توجهات است و طبیعتا به دلیل ارتباط موثر و سازنده با دانش اموزان در بهترین سنین نقش پذیری و جامعه پذیری می تواند از این فرصت استفاده کند تا آنچه را که نیاز جامعه است به نسل جدید منتقل کند.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش به عنوان اصلی ترین کانون تربیت محسوب می شود که شرایط مهیا و آماده ای را برای انتقال فرهنگ در اختیار دارد طبیعتا از این فرصت برای حوزه های عمومی می خواند استفاده کند که یکی از این حوزه ها آمادگی دانش آموزان در مقابل بلایای طبیعی و آسیب هایی است که می تواند متوجه آنها شود و خبر نمی کند.

کمره ای تصریح کرد: برگزاری این مانورها ضمن اینکه دانش لازم را به دانش آموزان منتقل می کند، تا بتواند با برخورداری از آن میزان توانمندی را در خود افزایش دهند و نحوه مقابله برای کاهش آسیب های ناشی از آن نحوه پناه گیری را تمرین کنند‌.

مدیرکل  آموزش و پرورش استان تهران تاکید کرد: در حال حاضر در شهر تهران‌ ۴ هزار واحد آموزشی زنگ مانور زلزله به صدا در امده و به ۱۹ واحد آموزشی به صورت پایلوت یک برنامه متمرکز و نسبتا فراگیر را در رابطه با شیوه های مقابله فرا می گیرند.

وی اظهار داشت: امیدواریم این امر سبب می شود که در کشوری که بلایای طبیعی و موضوع زلزله به دلیل قرار گرفتن کشور  بر روی کمربند زلزله مورد تهدید است کمک کند تا آن را به عنوان یک واقعیت طبیعی درک کند و آمادگی مقابله با ان را در هرشرایطی داشته باشد.

کمره ای گفت: در کتاب های درسی ما در طول ۱۲ سال آکنده از مفاهیم و مضامینی است که شرایط کشور را برای دانش آموزان تفسیر می کند. در کتاب های درسی موصوع آسیب پذیری کشور در برابر بلایای طبیعی وجود دارد‌ و معلمان این مباحث را مورد توجه قرار می دهند.

مدیرکل  آموزش و پرورش استان تهران یادآور شد: گره زدن این مباحث با موضوعات عمومی در سطح جامعه برای اینکه دانش آموزان در محیط اجتماعی و فارع از ابعاد اجتماعی با این موضوع فرصتی است که تکمیل کننده دانش نظری باشد که در کتاب های درسی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار