تخصیص 90 درصد کمک‌های مردمی به ایمن‌سازی مدارس

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: 90 درصد کمک‌های مردمی صرف ایمن‌سازی مدارس می‌شوند.

مرتضی رئیسی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص روند فعالیت‌ها برای مقاوم‌سازی مدارس بیان کرد: در برنامه ششم، این موضوع مورد توجه دولت و مجلس قرار گرفته و امیدواریم اقدامات به نقطه قابل قبولی برسد.

وی ادامه داد: 90 درصد کمک‌های مردمی در مدارس صرف ایمنی می‌شود اما این اعتبارات با نیاز ما باز هم فاصله دارد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه 30 درصد مدارس کشور نیاز به ایمن‌سازی دارند اظهار داشت: امیدوارم در کمیسیون تلفیق مسائل مطرح شده پیرامون مقاوم سازی مدارس به قانونی جامع تبدیل شود و مدارس کشور در تمامی استان‌ها از ایمنی کافی بهره‌مند باشند.

رئیسی افزود: مدارس باید به پایگاه‌های امداد و نجات تبدیل شوند همانطور که در برخی استان‌ها حتی با وجود زلزله‌های شدید مدارس مقاوم‌سازی شده دچار مشکل نشدند. منطقه ورزقان یکی از این مناطق بود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در خصوص وجود مدارس فرسوده در کشور اضافه کرد: بیشترین نوع این مدارس در کلانشهرها وجود دارد که می‌توان به استان‌های سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و تهران اشاره کرد.

وی یادآور شد: در این مناطق علاوه بر بافت فرسوده، تراکم دانش‌آموزی بالایی را نیز شاهد هستیم لذا باید توجه به چنین مناطقی افزایش یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار