بازسازی بیش از 85 هزار کلاس درس/ حدود 50 درصد مدارس کشور نیاز به بازسازی دارند

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران کل اظهار داشت: اکنون بیش از 85 هزار کلاس درس بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی شده و این روند در کل کشور ادامه دارد که این اقدام بسیار اساسی، مهم و موثر است.

اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران کل در حاشیه هجدهمین مانور زلزله ایمن و مدارس در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: ایران از نظر وقوع بلایای طبیعی، کشوری حادثه خیز است و مهم ترین حادثه ای که ما در کشور داریم زلزله است.

وی با بیان اینکه نقش آموزش در جهت ارتقای سطح آگاهی مردم کشور و کاهش تلفات ناشی از زلزله بسیار حائز اهمیت است، گفت: نقش مراکز تجمعی مثل مدارس در این حوادث بسیار مهم و حائز اهمیت است و اگر روزی در یکی از مراکز پرجمعیت حادثه ای به وقوع بپیوندد، مشکل زیادی خواهیم داشت. 

معاون وزیر کشور بیان کرد: بنابراین در تلاشیم تا در وهله اول سطح ارتقاء دانش آموزان را  با برگزاری این مانورها افزایش دهیم. ضمن اینکه بیش از 11 میلیون جمعیت  دانش آموری می تواند نکات مهمی را از این مانورها به خانواده ها منتقل کند و سطح آگاهی های جامعه هم به نوعی افزایش پیدا کند. 

رییس سازمان مدیریت بحران کل بیان کرد: امسال این مانور با شعار مدرسه ایمن و جامعه تاب آور برگزار شد و ما به دنبال مشارکت محلی هستیم که مدارس به عنوان پایگاه عملیاتی در زمان حادثه می توانند محلی برای مراجعه مردم در محلات باشند و مسئولین مدارس نیز در زمان حوادث با امکانات لازم عملیات امداد و نجات را انجام دهند.

نجار تصریح کرد: از سال های گذشته تلاش بر این شده تا مدارس ما مقاوم سازی شوند، در حال حاضر بیش از 85 هزار کلاس درس بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی شده و این روند در کل کشور ادامه دارد که این اقدام بسیار اساسی، مهم و موثر است و امیدواریم  زمانی برسد که هیچ مدرسه غیرمقاوم در کشورنداشته باشم.

وی تاکید کرد: دولت در تلاش است که هم منازل مسکونی در کشور و هم مراکز عمومی مثل مدارس را بازسازی و نوسازی کند و کشور ما در این زمینه پیشرو است، در این راستا کمپین مدارس ایمن با حضور تعداد زیادی از وزرای آموزش و پرورش کشورهای دنیا توسط آموزش و پرورش ایران برگزار شد و انتقال تجارب در سطح جهانی صورت گرفت که این نشان از این است در این زمینه همت بالایی وجود دارد.

رییس سازمان مدیریت بحران کل با بیان اینکه حدود 50 درصد مدارس کشور نیاز به بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی دارند، اظهار داشت: در مراکز جمعیتی مثل تهران و کلانشهرهای به دلیل جمعیت زیاد نیازمند توجه بیشتر در زمینه مقاوم سازی هستند.

وی یادآور شد: با عنایت به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در بحث مقابله با حوادث و مراحل چهارگانه مدیرت بحران ما با توجه به اهمیت این موضوع بحث مقابله با بحران های طبیعی را برای کاهش تلفات و خسارات ناشی از آن دنبال می کنیم.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار