بیرجند؛

نشت يابی 1900کیلومتر شبكه تغذیه و ‌ توزیع گاز در خراسان جنوبی

مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی از نشت یابی 1900 کیلومتر شبكه گاز رسانی این استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از بیرجند؛گفت:با توجه به گـستردگی شبکه گازرسانی در شهرها و روستاهاي استان و اهمیت کنترل شبکه به منظور بهره برداری ایمن ، اجتناب از بروز حوادث ، کنترل خطرات و جلوگیری از وقوع نشتی و اتلاف گاز طبيعي ، نشت یابی شبكه گاز از اهمیت بالایی برخوردار است.

فرشید دشتی با اشاره به اینکه در حال حاضر 720 كيلومتر خطوط انتقال گاز و بالغ بر3800کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز در سطح استان اجرا شده است، افزود : 1900 کیلومتر از این شبكه مورد نشست یابی قرار گرفته و علاوه بر این میزان نشت یابی شبکه تغذیه و توزیع گاز ، نشت یابی از 44هزار و 500 عدد علمک نیز در سطح استان از ابتداي امسال انجام شده است.

وی با اشاره به فصل سرما ، ضمن تأكيد بر لزوم هماهنگي و أخذ استعلام كتبي و مجوزهاي قانوني از شركت گاز قبل از انجام حفاري در شهرها و روستاهاي گازدار استان گفت : تاكنون شاهد حوادث ناگوار جاني و مالي عديده اي ناشي از برخورد بيل مكانيكي با خطوط لوله گاز در سطح كشور بوده ايم.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی افزود: با توجه به گسترش شبكه هاي تغذيه و توزيع گاز شهري و روستايي در سطح استان ، در صورت عدم هماهنگي دستگاههاي اجرايي با شركت گاز ، بروز اين گونه حوادث در اين استان دور از انتظار نخواهد بود.

شايان ذكر است در حال حاضر 19 شهر و 166 روستا در سطح استان از نعمت گاز طبيعي برخوردار هستند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار