برای ششمین هفته متوالی صورت گرفت؛

تظاهرات گسترده در سئول برای برکناری رئیس‌جمهور کره‌جنوبی

صدها هزار کره‌ای امروز با برگزاری تظاهراتی گسترده خواهان برکناری "پارک گون هه" از قدرت شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، صدها هزار کره‌ای امروز شنبه برای ششمین هفته متوالی خواهان برکناری پارک گون هه، رئیس‌جمهور کره جنوبی، پیش از رأی گیری پارلمان در این خصوص شدند. رئیس جمهور کره جنوبی متهم به سوء استفاده از قدرت است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد صدها نفر از فعالان کره‌ای امروز در برابر مقر حزب حاکم "ساینوری" به ریاست "پارک گون هه" تجمع کردند. این خبرگزاری به نقل از یکی از معترضان گزارش داد: "پارک هنگامی که می‌گوید داوطلبانه کناره‌گیری می‌کند، دروغ می‌گو‌ید. برکناری او تنها راه باقیست." یکی دیگر از معترضان می‌گوید: "از حالا به بعد دیگر پارک رئیس جمهور ما نیست. او باید فورا برود."

این تظاهرات تنها ساعاتی پس از آن انجام می‌شود که احزاب اصلی مخالف کره جنوبی یادداشتی را با 171 امضا از سوی نمایندگان به پارلمان ارائه دادند و با متهم کردن رئیس جمهور این کشور، خواهان برکناری وی شدند.

طبق اعلام خبرگزاری یونهاپ، انتظار می‌رود رأی گیری برای این مسأله جمعه آینده انجام شود. در صورت تصویب، این مسأله به دادگاه قانون اساسی برای موافقت ارجاع داده می‌شود که ممکن است شش ماه بطول بیانجامد.

اعتراض‌ها در کره جنوبی به "چوی سون سیل"، دوست پارک گون هه است که از دوستی خود با رئیس جمهور برای باج خواهی از شرکت های بزرگ در این کشور استفاده کرده و بدون داشتن سمت رسمی، در امور دولتی مداخله کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۱۳ آذر ۱۳۹۵
معلوم نیست با رفتن رئیس جمهور پارک چه بر سر توافقات و قراردادهای بین ایران و کره می اید مخصوصا این که ترامپ داره میاد و حتما به دوستان ومتحدانش فشار در مورد ایران وارد میکند که از ایران دوری کنند
آخرین اخبار