ادامه تظاهرات گسترده در کره جنوبی برای برکناری رئیس‌جمهور+ تصاویر

تظاهرکنندگان کره جنوبی همچنان خواهان کناره‌گیری "پارک گون-هه" از قدرت هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، کره جنوبی همچنان شاهد تظاهرات گسترده ای است که در آن معترضان خواهان کناره گیری "پارک گون-هه"، رئیس جمهور این کشور هستند. پارک گون-هه متهم است که به دوست نزدیکش "چوی سون سیل" اجازه دسترسی به مدارک دولتی را داده است.

رئیس جمهور کره جنوبی تاکنون دو مرتبه بخاطر این رسوایی عذرخواهی کرده است؛ اما مردم معترض همچنان خواهان کناره گیری وی از قدرت هستند.

شب گذشته سازمان دهندگان این تظاهرات اعلام کردند جمعیت تظاهرکنندگان در سئول 1.5 میلیون نفر و در شهرهای دیگر کره جنوبی 400 هزار نفر بود. این درحالیست که پلیس کره جنوبی تعداد تظاهرکنندگان پایتخت را 270 هزار نفر اعلام کرد.

گزارشها حاکی از آن است که 25000 نیروی پلیس برای حفظ امنیت در سئول مستقر شده اند؛ اما تاکنون هیچ گزارشی از وقوع درگیری و خشونت میان پلیس و تظاهرکنندگان منتشر نشده است.

این تظاهرات که از پنج هفته پیش شروع شد و همچنان ادامه دارد، بزرگترین اعتراض مردمی در کره جنوبی از زمان تظاهرات طرفداران دموکراسی در دهه 1980 محسوب می شود.

به دنبال انتشار این رسوایی علیه رئیس جمهور کره جنوبی، محبوبیت وی کاهش یافته است. بر اساس قانون اساسی کره جنوبی، رئیس جمهور نمی تواند در دوران خدمتش تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد. 

ادامه تظاهرات گسترده در کره جنوبی برای کناره گیری رئیس جمهور+ تصاویر

ادامه تظاهرات گسترده در کره جنوبی برای کناره گیری رئیس جمهور+ تصاویر

ادامه تظاهرات گسترده در کره جنوبی برای کناره گیری رئیس جمهور+ تصاویر

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار