سی ان ان: احتمال دارد بان‌کی‌مون رییس جمهور کره جنوبی شود

گمانه زنی برخی رسانه های داخلی کره جنوبی حاکی از آن است که احتمال دارد بان کی مون بعد از استعفای پارک گئون هی، رییس جمهور کره جنوبی شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازشبکه سی ان ان، احتمال دارد بان کی مون بعد از استعفای پارک گئون هی، رییس جمهور کره جنوبی شود. 

مجری شبکه سی ان ان در خلال گفتگوی زنده با خبرنگار این شبکه در سئول، از وی پرسید: اگر پارک گئون هی، رییس جمهور کنونی کره جنوبی از مقام خود کناره گیری کند، چه کسی می تواند جانشین وی شود؟ 

خبرنگار سی ان ان پاسخ داد: نام برخی از سران احزاب مخالف دولت و همچنین بعضی دیگر از سایر سیاستمداران کنونی و اسبق کره جنوبی برای جانشینی پارک گئون هی مطرح شده است. حتی نامزدی که در آخرین مبارزه انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی از پارک گئون هی شکست خورد، مطرح شده است. 

در عین حال، رسانه های محلی نام بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل را مطرح کرده اند. بان کی مون، اهل کره جنوبی است. وی قبلاً وزیر امور خارجه این کشور بوده است. دوره خدمت او به عنوان دبیرکل سازمان ملل در پایان سال جاری میلادی خاتمه می یابد. حتی پیش از این (رسوایی ها) نیز نام بان کی مون به عنوان جانشین بالقوه پارک گئون هی در کره جنوبی مطرح شده بوده است. 

در هر صورت، این بسیار دشوار است که از هم اکنون بتوان پیش بینی کرد که اکثر احزاب مخالف کره جنوبی پشت سر چه کسی خواهند بود و از او حمایت خواهند کرد. 

چنان که قبلاً نیز به آن اشاره کردم این احزاب هم اکنون در درخواست استعفای پارک گئون هی، همه با هم کاملاً متحد و یکصدا هستند، ولی وقتی قرار شود هر یک از این احزاب نامزد مورد نظر خود را برای جانشینی رییس جمهور کنونی این کشور مطرح کنند، دیگر شما شاهد چنین اتحادی میان آنان نخواهید بود. 

اختلافات سیاسی و مبارزات بالقوه میان تمام نامزدهای مختلف احزاب مخالف کره جنوبی، که خواهان جانشینی پارک گئون هی هستند، ممکن است ماه ها طول بکشد و تا آن موقع ما نمی دانیم رییس جمهور بعدی این کشور که خواهد بود. 

شایان ذکر است که پارک گئون هی رسماً از مقام خود کناره گیری نکرده است، بلکه وی صرفاً توپ را به زمین پارلمان کره جنوبی انداخته و گفته است که اگر پارلمان از من بخواهد کناره گیری کنم، من آماده ی استعفا از مقام خود خواهم بود. این در حالی است که اگر وی این مسئله را مطرح نمی کرد، احزاب مخالف در پارلمان کره جنوبی خود را آماده کرده بودند که از جمعه همین هفته، روند استیضاح وی را برای کنار گذاشتن او از این مقام، آغاز کنند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار