احضار روسای شرکت‌های بزرگ کره جنوبی به اتهام فساد

قانونگذاران کره جنوبی، شرکت‌های بزرگ این کشور را به اتهام ارتباط با فساد مالی پارک گون-هه به جلسه استماع کشاندند.

حضور شرکت‌های بزرگ کره جنوبی به اتهام فساد مالی در جلسه استماع
 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، رؤسای بزرگترین شرکت‌های کره جنوبی به اتهام فساد مالی در یک جلسه استماع حاضر شدند. عکاسان نیز اجازه داشتند در این جلسه شرکت کنند. قانونگذاران کره جنوبی رؤسای شرکت‌های سامسونگ، هیوندای موتور و شش شرکت دیگر را به اتهام پرداخت میلیون‌ها دلار رشوه که به رسوایی رئیس‌جمهور این کشور -پارک گون-هه- نیز مربوط می‌شود، مورد تحقیق و تفحص قرار دادند.

جلسه پرس و جو از این مدیران توسط کمیته‌ای صورت گرفت که متشکل از قانونگذاران هر دو حزب است. این کمیته اختیاری برای مجازات افراد مذکور ندارد؛ اما رئیس آن اعلام کرده این جلسه فرصتی برای عذرخواهی است. به گفته دادستان‌ها این شرکت‌ها مبالغی را در ازای دریافت امتیازات سیاسی پرداخته‌اند و تاکنون بررسی‌های زیادی از آنها و سازمان‌های دولتی مرتبط با آنها انجام شده است.

این شرکت‌ها مبالغ هنگفتی را به بنیادهایی که از سوی «چوی سون-سیل» دوست صمیمی رئیس‌جمهور کره جنوبی مدیریت می‌شد، پرداخته‌اند. چوی سون-سیل عامل اصلی پرونده رسوایی سیاسی رئیس جمهور کره جنوبی است که به فساد مالی و اعمال نفوذ در تصمیم‌گیری‌های دولت متهم شده است. 

به نوشته بی‌بی‌سی، رؤسای این شرکت‌ها اشخاصی هستند که معمولاً در انظار عمومی حاضر نمی‌شوند و سوار بر خودروهای سیاه رنگ و همراه با راننده‌ شخصی خود تردد می‌کنند. اما سرنوشت، آنها را به جلسه‌ی استماع در حضور همگان کشاند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار