تردید دادستان کره جنوبی درباره بازداشت مدیران اجرایی سامسونگ

دادستان کره جنوبی اعلام کرد هنوز تصمیمی درباره بازداشت دو مدیر اجرایی سامسونگ در ارتباط با پرونده فساد مالی رئیس جمهور اتخاذ نشده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ دفتر ویژه دادستانی کره جنوبی اعلام کرد مدرک قابل استنادی درباره دخالت دو مدیر اجرایی شرکت سامسونگ در پرونده فساد مالی "پارک گون-هه"، رئیس جمهور این کشور، وجود ندارد و به همین دلیل هنوز تصمیمی درباره بازداشت آنها اتخاذ نشده است.

خبرگزاری یونهاب در ساعات اولیه امروز –سه‌شنبه- با انتشار خبری اعلام کرد دادستانی کره جنوبی در حال توسعه تحقیقات خود درباره پرونده "پارک گون-هه" است و تلاش می‌کند دو مقام اجرایی سامسونگ را در همین رابطه بازداشت کند.

دفتر دادستانی کره جنوبی در واکنش به این خبر یونهاپ اعلام کرد "چویی گی –سانگ"، معاون رئیس، و "چانگ چونگ-کی"، رئیس سامسونگ، روز دوشنبه برای ادای پاره‌ای توضیحات به عنوان "شاهد" به دفتر دادستانی فراخوانده شده و درباره پرونده پرداخت رشوه و سوءاستفاده از صندوق بازنشستگی کشور مورد سوال قرار گرفتند.

سخنگوی سامسونگ حاضر به ارائه توضیحات درباره حضور این دو مقام در دفتر دادستانی نشد.

"پارک گون-هه" نخستین رئیس جمهور کره جنوبی خواهد بود که طی یک انتخابات دموکراتیک ریاست دولت را برعهده گرفت؛ اما زودتر از موعد مجبور به ترک پست خود می‌شود. وی به فساد اداری و سوءاستفاده از قدرت متهم شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار