بلومبرگ: بحران سیاسی کره‌جنوبی، توجه را از بحران‌های اقتصادی این کشور منحرف می‌کند

بلومبرگ در مطلبی به بررسی تنش‌های سیاسی و اقتصادی کره‌جنوبی پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، بحران سیاسی اخیر که "پارک گون های" -- رئیس جمهور کره جنوبی – را درگیر خود کرده است در وخیم‌ترین شرایط اقتصادی این کشور به وقوع پیوسته است.

بزرگترین شرکت در این کشور – شرکت سامسونگ – قصد دارد با خودداری از فروش بیشتر تلفن‌همراه معیوب مدل گلکسی نوت 7، از ضررهای بیشتر جلوگیری کند. همچنین بزرگترین پخش کننده محصولات این کشور اکنون با اتهامات اختلاس روبرو شده است. صادرات محصولات سامسونگ در حال کاهش است. بدهی‌های خانوار در کره جنوبی در حال اوج گرفتن است. و حال بحران سیاسی اخیر شرایط را وخیم‌تر کرده است.

اکنون که اقتصاد کره جنوبی به مدیریت قدرتمند نیاز پیدا کرده است، اتهامات نفوذ بر رئیس جمهور می‌تواند وی و اعضای کابینه‌اش را تهدید کند. در روزهای آخر هفته گذشته، جمعیت عظیمی به خیابان‌های اصلی سئول دست به تظاهرات زدند و خواستار کناره‌گیری وی شدند. پارک گون های نیز برای برقرار کردن آرامش، روز چهارشنبه نخست وزیر و وزیر اقتصاد جدید این کشور را معرفی کرد.

دولت کره جنوبی پیش‌بینی کرده است اقتصاد این کشور در سال آینده میلادی رونق خواهد یافت و به رشد آن به نزدیک به 3 درصد افزایش خواهد یافت. در صورتی که فضای تردید در سیاست کره جنوبی ادامه یابد، دستیابی به این هدف بسیار دشوار خواهد شد. بر اساس یک نظرسنجی، محبوبیت پارک گون های به 17 درصد سقوط کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار