گام‌های نهایی توافق‌نامه گازی «ترک استریم» میان آنکارا و مسکو

پارلمان ترکیه توافق‌نامه طرح خط لوله زیردریایی انتقال گاز طبیعی موسوم به «ترک استریم»، را تصویب کرد.

گام‌های نهایی توافق‌نامه گازی «ترک استریم» میان آنکارا و مسکوبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، پارلمان ترکیه توافق‌نامه طرح خط لوله زیردریایی انتقال گاز طبیعی موسوم به «ترک استریم » را تصویب کرد. این خط لوله از عمق دریای سیاه می گذرد و گاز طبیعی روسیه را از طریق ترکیه به جنوب شرق اروپا منتقل می کند. 

طرح خط لوله زیر‌دریایی انتقال گاز طبیعی «ترک استریم» در تاریخ 10 اکتبر گذشته ( 19 مهر )، در استانبول و با حضور «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان»، روسای جمهور روسیه و ترکیه، به امضا رسید.

بر اساس این قرارداد، بخش زیادی از گاز طبیعی روسیه از طریق ترکیه به اروپا منتقل می شود. توافق‌نامه خط لوله زیر‌دریایی انتقال گاز ترک استریم این امکان را برای مسکو فراهم می‌کند تا ضمن تقویت موضع خود در بازار گاز اروپا، عرضه انرژی از طریق خاک اوکراین را کاهش دهد که اکنون مسیر اصلی تحویل گاز روسیه به مشتریان و مصرف کنندگان اروپایی به شمار می رود.

این طرح که شرکت بزرگ انرژی گازپروم روسیه، مجری و بهره‌بردار آن است، نخستین خط لوله 32 اینچی (81,28 سانتی متری) به شمار می رود که در عمق دریای سیاه قرار می گیرد و ظرفیت انتقال گاز سالانه آن 63 میلیارد متر مکعب است.

ترک استریم می تواند تا سال 2020 با چهار خط لوله، سالانه حدود 63 میلیارد متر مکعب گاز روسیه را به ترکیه و سپس از طریق یونان به جنوب اروپا انتقال دهد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار