دومین دیدار پوتین و اردوغان در یک ماه اخیر؛

تاکید روسای جمهور ترکیه و روسیه بر تسریع بهبود روابط

پوتین و اردوغان بر اتخاذ تدابیری برای بهبود روابط دو کشور تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین -- رئیس جمهور روسیه -- و  رجب طیب اردوغان -- رئیس جمهور ترکیه -- روز شنبه بر اتخاذ تدابیری برای بهبود روابط دو کشور بعد از آشتی غیر منتظره آنها تاکید کردند.

بر این اساس، رئیس جمهور روسیه و همتای ترکیه ای وی اتخاذ تدابیری را به منظور «حرکت به جلو» در روابط میان دو کشور بعد از آشتی غیره منتظره آنها در ماه ژوئن به دنبال ماه ها بحران دیپلماتیک، خواستار شدند.

پوتین در آستانه افتتاح نشست سران گروه بیست در هانگجو در شرق چین در دیدار با اردوغان گفت: برای همکاری کامل در همه زمینه ها کارهای زیادی باقیمانده است که باید انجام بدهیم. و امروز ما درباره آنها گفتگو خواهیم کرد.

پوتین افزود: ترکیه دوره دشواری را پشت سر می گذارد که عبارت است از جنگ با تروریسم و مقابله با جنایات شدید تروریستی.

رئیس جمهور روسیه همچنین خاطر نشان کرد: من مطمئن هستم که وقتی شما اوضاع را در کشور به طور کامل عادی کنید، ما می توانیم در مسیر حرکت در زمینه همکاری  پیش برویم.

رئیس جمهور ترکیه نیز به نوبه خود گفت: رهبران دو کشور باید به ویژه برای پیشبرد همکاری در زمینه انرژی «تدابیر خاصی» را اتخاذ کنند. مسکو و آنکارا به ویژه در آغاز ماه اوت برای راه اندازی مجدد طرح خط لوله گاز ترکیش استریم (Turkish Stream) که به دنبال بحران دیپلماتیک میان دو کشور متوقف شده بود، توافق کردند.

این دومین دیدار میان پوتین و اردوغان است که در کم تر از یک ماه بعد از آشتی غیر منتظره آنها انجام می گیرد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار