احداث خط لوله انتقال گاز باغ زیتون 400 ساله ایتالیا را با خطر تخریب مواجه کرده است

کهنسال‌ترین باغ زیتون در ایتالیا به دلیل قرار گرفتن در مسیر احداث خط لوله انتقال گاز در معرض خطر تخریب قرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ کهنسال‌ترین باغ زیتون اروپا در ایتالیا به دلیل قرار گرفتن در مسیر احداث خط لوله انتقال گاز در معرض خطر تخریب قرار دارد.

این باغ با 231 اصله درخت زیتون که بیش از 400 سال قدمت دارد در شهر جنوبی"باری" در نزدیکی ساحل دریای آدریاتیک قرار دارد و به دلیل قرار گرفتن در مسیر احداث خط لوله 45 میلیارد دلاری گاز در معرض نابودی است.

باغ زیتون 400 ساله در معرض خطر تخریب لوله‌های انتقال گاز

به گفته مقامات محلی، توسعه‌دهندگان خط لوله نیازمند اجازه دولت برای تخریب این باغ قدیمی هستند. با این حال، توسعه‌دهندگان خط لوله --کنسرسیومی شامل بریتیش پترولیوم انگلیس، سوکار آذربایجان و شرکت صنام ایتالیا— با برقراری امنیت 24 ساعته در حوالی حصارسنگی این باغ احتمال هرگونه تجمع بومیان را خنثی کرده‌اند. این در حالی است که گروه ایتالیایی ترانس آدریاتیک (TAP) تهدید کرده‌اند بدون رضایت بومیان این منطقه پروژه به تأخیر خواهد افتاد.

باغ زیتون شهر باری یکی از قدیمی‌ترین باغ‌های زیتون در جهان است که از سوی یونسکو به ثبت میراث جهانی رسیده است. در حال حاضر مقامات این شهر در انتظار اصلاحات جدید دولت در زمینهٔ انرژی پس از برگزاری همه‌پرسی 4 دسامبر هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار