نتایج یک تحقیق: ایتالیا دارای بیشترین تعداد جوانان سیگاری در اروپا

35 درصد جمعیت جوان ایتالیا سیگاری هستند که این میزان در مقایسه با میانگین 21 درصدی مصرف جوانان اروپایی قابل توجه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وست، ایتالیا بیشترین تعداد سیگاری‌های جوان را در اروپا دارد. بر اساس نتایج تحقیقی انجام شده درباره مصرف الکل و دارو در مدارس اروپایی (ای‌اس‌پی‌اِی‌دی)، ایتالیا با داشتن 35 درصد جوان سیگاری در رتبه نخست قرار دارد. بلغارستان و کرواسی با داشتن 33 درصد جمعیت جوان سیگاری جایگاه‌های بعدی را به خود اختصاص می‌دهند.

این در حالی است که میانگین مصرف سیگار در میان جوانان اروپایی 21 درصد است. ایسلند در میان کشورهای اروپایی کمترین تعداد جوانان سیگاری را دارد. ایسلند (6 درصد)، مولداوی (9 درصد) و نروژ (10 درصد) به ترتیب دارای کمترین جمعیت جوان مصرف‌کننده سیگار در اروپا هستند.

این تحقیق بر روی 96 هزار و 43 جوان از 35 کشور مختلف انجام شده است. 24 کشور از این تعداد، عضو اتحادیه اروپا هستند. بر اساس نتیجه دیگر این تحقیق، تعداد نوجوانان اروپایی مصرف‌کننده الکل و سیگار رو به کاهش است. 

بنابر این مطلب، ماری‌جوانا همچنان پرمصرف‌ترین ماده مخدر در میان جوانان اروپایی است. جوانان ایتالیایی در این زمینه نیز سردمدار هستند. 27 درصد جوانان ایتالیایی از این ماده استفاده می‌کنند که در مقایسه با میانگین 16 درصدی مصرف آن در اروپا، بسیار بالاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار