روسیه به دنبال ساخت خط آهن مستقیم به افغانستان

سخنگوی وزارت فواید عامه افغانستان می‌گوید: گفت‌وگوها با مقام‌های روس، برای ساخت یک راه آهن به افغانستان ادامه دارد و تلاش می‌شود برای ساخت و کمک‌های فنی در بخش ساخت این راه آهن کمک‌های روسیه جذب شود.

روسیه به دنبال ساخت خط آهن مستقیم به افغانستان
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، مسئولان وزارت فواید عامه افغانستان می‌گویند: پس‌ از گشایش راه آهن آتامراد- آقینه، روسیه علاقه‌مند شده‌ است که راه آهن مستقیمی به مرز‌های افغانستان بکشد.

از سویی هم، مسئولان اتاق‌های تجارت‌ و صنایع با استقبال از این تصمیم روسیه می‌گوید که این کار زمینه را برای افزایش بازرگانی و ترانزیت کالاها میان روسیه، افغانستان، آسیای جنوبی و آسیای مرکزی فراهم خواهد ساخت.

صیام پسرلی، سخنگوی اتاق‌های تجارت‌وصنایع افغانستان می‌گوید: خوشبختانه روابط تجاری ما با روسیه خیلی خوب است و روز به روز بهتر می‌شود. ما صادرات خوبی به روسیه داریم و روسیه هم معافیت مالیاتی خاصی را به صادارت افغانی در نظر گرفته است.

آگاهان امور اقتصاد بر گسترش روابط بازرگانی و اقتصادی با روسیه تأکید می‌ورزند و می‌گویند که ساخت راه‌های گونه‌گونِ ترانزیتی و ترانسپورتی، افغانستان را به چهار راه ترانزیت و حمل‌ونقل منطقه مبدل خواهند ساخت.

محمدمزاری سلطان‌زاده، آگاه امور اقتصادی می‌گوید: ساخت راه آهن پیامد‌های موثری برای هر دو کشور افغانستان و روسیه خواهد داشت. به ویژه برای افغانستان می‌تواند اموال مورد نیاز خود را با مصرف خیلی کم و در زمان اندک وارد کند.

در دو سال گذشته ساخت راه‌های آهن و گسترش روابط بازرگانی با کشور‌های گوناگون، گزینه‌های بسیار را در اختیار بازرگانان قرار داده‌است.

به نوشته طلوع؛ مسئولان اتاق‌های تجارت‌وصنایع می‌گویند که این کار سبب شده‌است که میزان بازرگانی با پاکستان به‌گونۀ چشم‌گیری کاهش یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.