انعقاد قرارداد با ارزش دومیلیون دلار میان بازرگانان ایران و افغانستان

رایزن بازرگانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل از انعقاد قرارداد به ارزش دو میلیون دلار میان تجار ایران و افغانستان خبرداد.

انعقاد قرارداد با ارزش دومیلیون دلار میان بازرگانان ایران و افغانستان
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، محمدرضا کریم‌زاده رایزن بازرگانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل گفت که در جریان برگزاری دومین نمایشگاه اقتصادی مشترک ایران – افغانستان در مزار شریف مرکز استان بلخ، قراردادهایی به ارزش دو میلیون دلار میان شرکت ها و تجار ایران و افغانستان منعقد شد.

وی افزود: استقبال شهروندان افغان از این نمایشگاه که بعد از سال ها وقفه برگزار شد، فراتر از پیش بینی‌های ما بود به طوری که در مدت چهار روز بیش از 10 هزار نفر از نمایشگاه دیدن کردند.
دومین نمایشگاه مشترک بازرگانی محصولات ایران و افغانستان از روز سه شنبه تا جمعه هفته گذشته در تالار مرمرین مزار شریف واقع در منطقه مرکزی این شهر با شرکت 32 شرکت ایرانی و هشت شرکت افغان برگزار شد.

رایزن بازرگانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان گفت که شماری از بازرگانان افغان در این نمایشگاه با شرکت های ایرانی برای انتقال بخشی از خط تولید خود به توافق رسیدند که این امر برای هر دو طرف سودمند خواهد بود.

وی میزان حجم تجارت کنونی میان ایران و افغانستان را دو میلیارد و 600 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: برای پایداری تجارت میان طرفین باید به تدریج به سوی توازن حرکت کرد و لازم است کمک کنیم که بخشی از نیاز کشورمان از تولیدات افغان تامین شود.

کریم زاده برپائی چنین نمایشگاه‌هایی را برای گسترش تجارت میان دو کشور و آشنائی شهروندان افغانستانی از تنوع و کیفیت محصولات تولیدی ایران، مفید ارزیابی کرد و گفت: این نمایشگاهها همچنین باعث شناخت بازرگانان ایران و افغانستان از یکدیگر و تقویت ارتباط آنان می شود.

وی در گفتگو با ایرانا افزود: در حاشیه این نمایشگاه یک نشست مشترک میان بازرگانان ایران و افغانستان به میزبانی اتاق تجارت و صنایع استان بلخ برگزار شد که بیشترین تقاضای بازرگانان افغان، انتقال بخشی از خط تولید شرکت های بزرگ و پرطرفدار ایران در زمینه‌های مختلف بود.

رایزن بازرگانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان با بیان اینکه این رایزنی کوشش خواهد کرد که واحدهای تولیدی در این کشور با کمک شرکت های ایرانی راه اندازی شود، تصریح کرد: در این راستا نمایشگاهی از ماشین آلات صنعتی را در کابل برگزار کردیم و در آینده نیز این مسیر را ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.