شرکت ایرانی کار ساخت جاده «میل 78» در «فراه» افغانستان را آغاز کرد

استاندار «فراه» افغانستان اعلام کرد که شرکت «فرازاب بیرجند» کار ساخت جاده «میل 78» را بطول 30 کیلومتر آغاز کرد.

شرکت ایرانی کار ساخت جاده «میل 78» در «فراه» افغانستان را آغاز کردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، محمد آصف ننگ روز یکشنبه در نشست خبری مشترک با «ابراهیم عباس زاده» نماینده استان خراسان جنوبی به خبرنگاران گفت: طول این جاده 120 کیلومتر است که 60 کیلومتر آن پیش از این توسط جمهوری اسلامی ایران ساخته شده بود و کارساخت 30 کیلومتر دیگر آن نیز آغاز شد.

وی افزود: ازجمله 120 کیلومتر تنها 30 کیلومتر دیگر آن باقی می ماند که دولت افغانستان کارساخت آن را بر عهده گرفته است و باید آن را تکمیل کند.

این بزرگراه ترانزیتی استان فراه در غرب افغانستان را به خراسان جنوبی در جمهوری اسلامی ایران وصل می کند.

استاندار فراه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران که با استان فراه هم مرز است تاکنون کمک های زیادی دربخش های اقتصادی واجتماعی به این استان انجام داده و این بار هم در ساخت دوباره قسمت باقی مانده این شاهراه ترانزیتی به افغانستان کمک می کند.

ابراهیم عباس زاده نماینده استان خراسان جنوبی نیز در این نشست، جزئیاتی از چگونگی اجرای طرح ساخت شاهراه ترانزیتی میل 78 ارائه کرد و تامین امنیت این مسیر و مهندسان ایرانی را مورد تاکید قرار داد.

استاندار فراه در این نشست به عباس زاده وعده داد که برای تامین امنیت مهندسان ایرانی و مسیر بزرگراه تا به پایان رسیدن اجرای این طرح، تلاش خواهد کرد.

وی، با ابراز خرسندی از آغاز اجرای این طرح، گفت که با تکمیل این جاده، کمک بزرگی به حمل و نقل کالاهای بازرگانان افغان صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار