پس از حصول توافق اوپک، بهای نفت به صورت موقت افزایش خواهد یافت

برخی تحلیلگران پیش‌بینی کرده اند افزایش بهای نفت پس از انتشار خبرها درباره توافق اوپک، مقطعی خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، تحلیلگران اعلام کرده اند افزایش 10 درصدی بهای نفت به بالای 50 دلار در هر بشکه که پس از انتشار خبر حصول توافق بر سر کاهش تولیدات نفتی در اوپک صورت گرفت، تا هفته آینده نیز ادامه دار خواهد بود.

سازمان کشورهای تولیدکننده نفت (اوپک) برای نخستین بار پس از سال 2008، برای کاهش تولیدات نفتی به توافق دست یافت.

این در حالی است که راه برای بازار نفت چندان هموار نیست؛ زیرا دیگر تولیدکنندگان نفتی می‌توانند برای کسب سود بیشتر، تولیدات خود را افزایش دهند و تاثیر کاهش تولیدات اوپک را تضعیف کنند. علاوه بر این، احتمال ناتوانی اوپک از انجام تعهداتش نیز مسئله دیگری است که به بهای طلای سیاه فشار وارد می‌کند.

از آن‌جا که عده اندکی پیش‌بینی کرده اند بهای نفت وارد کانال 60 دلار در هر بشکه خواهد شد، به نظر می‌رسد بازارهای نفتی جهان با تردید‌های بیشتری مواجه شود.

یکی از تحلیلگران بازار نفت در این‌باره گفت: "در چند روز آینده، بهای نفت با نوسان مواجه خواهد شد؛ افزایش و یا کاهش چشم‌گیری در نمودارها پدیدار نمی‌شود."

تحلیلگران اعلام کرده اند در چند روز آینده، و برای حصول اطمینان از روند صعودی بهای طلای سیاه، نفت خام برنت باید به بیش از 53.70 دلار به ازای هر بشکه معامله شود. از طرف دیگر، نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (شاخص آمریکا) نیز باید به بهای بیش از 49.90 دلار در هر بشکه به فروش برسد.

بهای نفت برنت در آخرین ساعات کاری روز چهارشنبه، با افزایش 8.8 درصدی به 50.47 دلار در بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 9.3 درصد افزایش، بشکه‌ای 49.44 دلار معامله شد.

تحلیلگر ارشد موسسه "کیس" گفت: "من تصور می‌کنم قیمت‌ها روند صعودی خود را حفظ کنند و به 51.20 و حتی 53.60 دلار در هر بشکه برسند. اما حقیقت این است که در صورتی که بهای نفت وارد کانال 50 دلار شود، کشورها برای کسب سود بیشتر، تولیدات نفتی خود را افزایش خواهند داد. به این ترتیب، بازار در چند هفته آینده می‌تواند بار دیگر به حالت پیشین خود در طول تابستان سال گذشته بازگردد."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار