کتابخوان/52

علی جنتی: دوره مسئولیتم در ارشاد، وقتی برای کتاب خواندن نداشتم

در زمان مسئولیتم خیلی وقتی برای کتاب خواندن نداشتم و تنها امکان تورق داشتم ولی الان فرصت دارم.

علی جنتی، وزیر سابق ارشاد در گفتگو با خبرنگارحوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص میزان مطالعه شخصی خود گفت: من زمانی که مسئولیت داشتم، خیلی نمی‌رسیدم که کتاب بخوانم و بیشتر به مطالعه گزارش می پرداختم.

وی ادامه داد: البته کتاب هم خیلی به من میدادند، ولی فقط امکان تورق کتاب ها را داشتم اما الان که کمی فراغت پیدا کردم، فرصت مطالعه و کتاب خواندن را دارم.

جنتی در خصوص کتاب مورده علاقه خود عنوان کرد: کتاب‌ها تنوع زیادی دارند و در موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، داستان، فلسفی و تاریخی هستند که هر کدان علاقه مندان مختص به خود را دارند و هر کس بر مبنای علاقه اش به بخشی از این موضوعات توجه می‌کند، تا آن کتاب‌ها را دنبال کرده و بخواند.

وی تصریح کرد: من خودم بیشتر در حوزه‌هایی مثل شناخت تاریخ جهان و تاریخ تمدن ایران علاقه مند به مطالعه هستم.

جنتی در پاسخ به این سوال که برای ترغیب مردم به کتاب خوانی باید چه کرد، گفت: راه های مختلفی را می‌توان پیش گرفت. برای مثال همین که هفته‌ای به عنوان کتاب خوانی و روزی به عنوان کتاب گردی داریم که افراد به کتاب فروشی‌ها سر می‌زنند و از نزدیک با کتاب‌ها آشنا می‌شوند، خودش راهی برای ترغیب شدن آن ها به مطالعه کردن، است.

این سیاست مدار عنوان کرد: معرفی کتاب در فضای مجازی هم می‌تواند بسیار کمک کننده باشد، به این صورت که کتاب‌‎های جدیدی که چاپ می‌شود در فضای مجازی معرفی شود و به غیر از این هم با تشکیل محافل نقد، اجازه دهند افراد کتاب‌های خود را معرفی کنند و دیگران آن را نقد کنند، خیلی به بستر کتاب خوانی کمک می‌کند.

وی ادامه داد: نقش کمک کننده مطبوعات را هم نباید ندید گرفت، که می‌توانند از طریق رسانه شان به معرفی تازه‌های نشر بپردازند.

جنتی در خصوص اینکه آیا دوست دارد نویسندگی کند، گفت: خودم تا به حال جز کتاب خاطراتم که مرکز اسناد انقلاب اسلامی آن را چاپ کرده، پنج عنوان کتاب را ترجمه کرده‌ام که منتشر شده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار