جذب مردم به مطالعه با چرخ سبز کتاب!

در راستای هفته کتاب، به همت شهرداری گاری‌هایی مملو از انواع کتاب‌ها در سطح پارک دانشجو برای جذب هرچه بیشتر مردم به مطالعه به نمایش در آمد.

جذب مردم به مطالعه با چرخ سبز کتاب
به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به مناسبت هفته کتاب، طرح «همیار کتاب» با مشارکت مدیریت محله انقلاب منطقه 11 و مجموعه‌ای از انتشاراتی‌ها با عنوان همیار کتاب، چرخ سبز کتاب با حضور محمد درویش مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست، سیدعباس طباطبایی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 11 در پارک دانشجو برگزار شد.
 
در این برنامه تعداد 10 گاری برای فروش کتاب‌هایی با عناوین مختلف فرهنگی، روانشناسی، اجتماعی، مذهبی و ... در معرض دید مردم قرار داده شد.
 
محمد درویش که خود از نویسندگان برخی از این کتاب‌ها بود، در خصوص این طرح با اشاره به پایین‌بودن سرانه مطالعه در کشور بیان کرد: متاسفانه کمبود مطالعه در کشور ما به چشم می‌خورد و برگزاری چنین طرح‌هایی موجب می‌شود تا شاخص مطالعه در سطح جامعه افزایش یابد.
 
وی افزود: در دسترس بودن کتاب‌ها با قیمت‌های مناسب برای مردم، موجب ارتباط هرچه بیشتر آنها با مطالعه و کتاب می‌شود. به همین جهت اگر مردم با طرح‌های اینچنینی هرچه بیشتر با کتاب و مطالعه آشنا شوند، آنگاه می‌توانیم داشتن جامعه فرهیخته و فرهنگی را انتظار داشته باشیم.
 
درویش خاطرنشان کرد: امیدوارم این طرح که قرار است هر هفته اجرا شود، مورد استقبال قرار بگیرد تا با کمترین فشار اقتصادی مردم جذب کتاب شوند.
 
معاون سازمان حفاظت از محیط زیست در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به آلودگی هوا از مردم خواست تا با خارج کردن کمتر ماشین‌های تک سرنشین به بهبود اوضاع کمک کنند.
 
در پایان این برنامه طی برنامه‌ای مراسم شاهنامه‌خوانی نیز اجرا شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار