تفتیان: استخدام دوندگان آفریقایی امری ناجوانمردانه است

دونده سرعتی کشورمان گفت: معتقدم استخدام دوندگان آفریقایی الاصل توسط کشورهای حاشیه خلیج فارس کار ناجوانمردانه ای است که موجب پسرفت دوومیدانی آسیا درسال های آینده خواهد شد.

حسن تفتیان در گفت و گو با خبرنگارحوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درمورد وضعیت فعلی اش بیان کرد: اکنون نزدیک به دوماه است تمریناتم را در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب آغاز کرده ام و در این مدت فدراسیون به نحو شایسته ای تمام امکانات را برای موفقیت من فراهم کرده است.

وی افزود: فقط تمرین می کنم تا پیشرفت کنم. دونده ها به خصوص دونده های 100 متر ورزشکارانی مهم و فوق العاده حرفه ای در جهان هستند که رقابت با آنها از جایی به بعد نیاز به امکاناتی دارد که فکر می کنم در حال حاضر فراهم شدن آن برای من غیر ممکن است، اما در حال حاضر سعی ام براین است تا بتوانم نسبت به گذشته پیشرفت کنم.

دونده سرعتی کشورمان با اشاره به رکوردی که در مسابقات ورلد چلنچ مادرید به ثبت رسانده،تصریح کرد: اگر بخواهم به فینال مسابقات جهانی و المپیک صعود کنم، باید از 10 ثانیه عبور کنم که کار فوق العاده دشواری است. رسیدن به این حد غیر ممکن نیست، اما تلاش خیلی زیاد و البته امکاناتی می خواهد تا به آن برسم.

سریع ترین مرد ایران درپاسخ به این سوال که در چه مسابقاتی شرکت خواهد کرد،گفت : تا چند روز آينده برنامه هايم را تا مسابقات جهاني لندن با تصويب فدراسيون اعلام خواهم كرد و از بين چند مسابقه مطرح داخل سالن اروپا كه بهمن ماه قراراست برگزار شود به طور حتم برای آمادگی بیشتر در چند مسابقه حضورخواهم یافت.

 تفتیان یاد آور شد : متاسفانه چند سالی است که برخی از کشورهایی که ظرفیت های ملی خود را در مقابله با قهرمانان آسیایی ضعیف می بینند، اقدام به جذب دوندگان آفریقایی الاصل می کنند و با به خدمت گرفتن آنها و در اختیار گذاشتن امکانات مطلوب، آنها را به عضویت در تیم های ملی خود در می آورند. معتقدم این کاربه هیچ عنوان درست نیست. همچنین این موضوع موجب می شود بعضی از دوندگان با حضور این ورزشکاران نتوانند به مقام درخورشان دست پیدا کنند.

عضو تیم ملی دو و میدانی کشورمان درمورد انتخاب مربی خود اظهار داشت: درحال حاضر چیزی مشخص نیست، اما طی جلساتی که با مسئولان فدراسیون برگزار کرده ام ظرف چند روز آینده نام مربی ام مشخص خواهد شد.

دونده سرعتی کشورمان با اشاره به حضور افراد قدرتمند در کمیته فنی فدراسیون گفت: تمام این افرادی که هم اکنون در عضویت کمیته فنی فدراسیون قرار دارند از عنوان داران آسیا در سال های گذشته محسوب می شوند. ازطرفی این افراد با برنامه ریزی دقیق به دنبال پیشرفت دو و میدانی هستند،امیدوارم با حضور این نفرات دو ومیدانی کشورمان بتواند به عناوین قابل توجهی در رقابت های مختلف دست یابد.

رکورد دار دوی سرعت کشورمان درباره صحبت های اخیر مسئولان که اعلام کرده بودند، وی یکی از شانس های اصلی کسب مدال در رقابت های قهرمانی آسیا هندوستان می باشد، چنین پاسخ داد: باید بگویم این دوستان به من لطف دارند، اما من کار خودم را می کنم، تمام سعیم براین است تا بتوانم در مسابقات قهرمانی آسیا هندوستان عملکرد خوبی را از خودم برجای بگذارم تا در پایان با یک نتیجه مطلوب جواب زحمات مسئولان را بدهم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در مسابقات جام دهه فجر شرکت خواهدکرد یا خیر،عنوان کرد: هنوز از زمان دقیق این مسابقات اطلاعی ندارم، ازطرفی با توجه به برنامه فشرده ای که در پیش دارم احتمال شرکت کردنم در این مسابقات ضعیف است.

تفتیان در پایان خاطر نشان کرد: مرحله نخست اردوی تیم ملی قرار است از روز جمعه هفته جاری در کیش برگزار شود، اما با توجه به صحبت هایی که با مسئولان فدراسیون انجام داده ام همراه با سایر ورزشکاران به اردوی کیش نخواهم رفت و تمرینات قدرتی و استقامتی ام را در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب پیگیری خواهم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار